| کد مطلب: ۵۱۶۱

سیاستمداران

سیاستمداران

برای ایران تحمیل افراد بی‌کفایت اصلا نظامِ سرکوب نداریم

1575451360650

برای ایران

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای با عنوان «برای ایران» با اشاره به عاملان وضع موجود تاکید کرده‌اند: «ما، جمعی از فعالان میهن‌دوست و آزادی‌خواه به سبب احساس خطری که در خصوص آینده‌ کشور می‌کنیم و در نبود سیستمی کارآمد و ملی که نماینده‌ همه‌ ملت ایران باشد، بر خود واجب می‌دانیم یک‌بار برای همیشه مسامحه را کنار گذاشته، اصول و مواضع خود را درباره‌ تمامیت ارضی، یکپارچگی ملی و مسائل مرتبط با حقوق شهروندان ایرانی با هر تبار و زبان و جنسیت و مذهب بیان کنیم.» همچنین در ادامه آن آمده است: «این پیام تاریخ دیرینه‌ ملت ایران است که در ایران هیچ گروهی بر دیگری برتری نداشته و کلیتی به نام «ایران» بر هیچ عنصر قومی و قبیله‌ای متکی نیست. سخن ما از آغاز روشن بوده است: ایران برای همه‌ی ایرانیان است و ما این را از تاریخ میهن‌مان آموخته‌ایم. ما معتقدیم توزیع قدرت، ثروت و امکانات برای همه‌ شهروندان ایرانی -فارغ از همه‌ تفاوت‌های زبانی، فرهنگی، جنسیتی، مذهبی و...- باید عادلانه و به دور از هرگونه تبعیض باشد و باور داریم این توزیع عادلانه و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز همه‌ اعضای ملت، تنها ذیل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران محقق خواهد شد.» در ادامه این بیانیه نیز در سه بخش به «اصول»، «خط قرمزها» و «راهکارها» نیز اشاره شده است.

pirmoazen

تحمیل افراد بی‌کفایت

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش، گفت: «واقعیت این است که در همه دوره‌ها، برخی جریانات حزبی و جناحی و نیز برخی اشخاص که خود را نزدیک به رئیس‌جمهوری وقت می‌دانند به دلیل تامین منافعی دور رئیس‌جمهوری جمع می‌شوند، اما توجهی به توسعه و پیشرفت کشور ندارند. در همین دوره هم شاهدیم که جبهه پایداری، انسان‌های بی‌کفایتی را به رئیس‌جمهوری و مجلس تحمیل کردند. به همین دلیل است که این اقدام رئیس‌جمهوری در برخورد با ناکارآمدی را به فال نیک می‌گیرم.» وی در ادامه افزود: «امیدوارم این زنجیره تقویت قوه مجریه که اصلی‌ترین ویترین کارآمدی نظام محسوب می‌شود به استفاده از نظرات کارشناسی همه کسانی که به‌دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستند، منجر شود.»

Badamchian

اصلا نظامِ سرکوب نداریم

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با ایلنا درباره رفتار حاکمیت با مخالفان گفت: «در همین سایت‌ها حرف می‌زنند. مگر نمی‌گویند؟ مگر حرف‌های عباس عبدی علیه نظام نیست؟ میرحسین موسوی چه می‌گوید؟ واقعا یک مخالف نظام بیشتر از این حرف می‌زند؟ از این کمتر می‌زند. آقای خاتمی در نوشته‌اش چه می‌گوید؟ مخالف چه می‌خواهد بگوید؟ خب می‌گویند.» او در ادامه افزود: «من عرض می‌کنم فردی با نهایت آزادی رفته بالای پشت‌بام می‌گوید مرگ بر دیکتاتور. اگر دیکتاتور بود که دمار از روزگار تو درمی‌آورد. الان این آقایان رفتند اغتشاش کردند؛ آقا در نهایت محبت کردند گفتند این‌ افراد را رها کنید. به‌طور مثال در زمان پیغمبر در مکه چه اتفاقی افتاد؟ همه خیال کردند ابوسفیان را می‌گیرد به دار می‌کشد. اما پیغمبر فرمودند خانه ابوسفیان محل امن است، هرکسی به خانه او رفت کسی کاری به او ندارد. بعد هم فرمودند أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَلْحَمَةِ، ملحمه یعنی قرمه کردن؛ به حضرت علی فرمودند برو فریاد بزن أَلْیوْمُ یوْمُ الْمَلْحَمَةِ. روز محبت و صمیمیت است. ما اصلا در نظام جمهوری اسلامی، نظام سرکوب نداریم. نظام روشنگری داریم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی