| کد مطلب: ۱۸۴۶

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

پیامی به ایران نداده‌ایم

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ضمن تکرار ادعاها درباره روابط ایران و روسیه، به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پاسخ ‌داد. ند پرایس، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره گزارش‌هایی دارد که در آن‌ها ادعا شده افراد ایرانی آموزش‌دهنده طریقه استفاده از پهپادها در بلاروس دیده شده‌اند، گفت: «ما از این گزارش‌ها مطلعیم اما در موقعیتی نیستیم که درباره‌شان اظهارنظر کنیم، اینکه بگوییم این افراد راهنماهای ایرانی در بلاروس هستند. ما به‌طور گسترده‌تر نگرانی‌مان درباره حضور ایران در اوکراین اشغال‌شده توسط روسیه، به‌ویژه در کریمه و اقدامات آن به همراه روسیه در این زمینه را ابراز کرده‌ایم و این گزارش‌ها را به دقت دنبال می‌کنیم.» پرایس در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، ارزیابی او از اینکه ایران اعلام کرده قرار است با دادن ۴۰توربین به تولیدات گازی روسیه کمک کند، چیست؟ بیان کرد: «تحریم‌های ما کاملا اجرایی می‌شوند. اگر شاهد عمل قابل تحریمی باشیم، چه از سوی ایران باشد، چه از سوی روسیه، اقدام مناسب را انجام خواهیم داد.»

تحقیقات سازمان ملل غیرقانونی است

نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک گفت: «تحقیقات سازمان ملل درباره ادعاهای بی‌اساس مربوط به پهپادهای ایران، غیرقانونی است.» امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل هشدار داد، تحقیقات سازمان ملل درباره ادعاهای بی‌اساس مربوط به استفاده پهپادها در جنگ اوکراین در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ غیرقانونی است و این سازمان نباید براساس ادعاهای کشورهای غربی عمل کند. ایروانی تاکید کرد: «کشورهای غربی تلاش می‌کنند براساس تفاسیر نادرست و گمراه‌کننده بین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و استفاده از پهپادها در جنگ اوکراین ارتباط ساختگی برقرار کنند. درحالی‌که قطعنامه ۲۲۳۱ نه صادرات را منع کرده و نه به دبیرخانه سازمان ملل دستورالعمل و ظرفیت لازم را برای انجام این تحقیقات داده است.»

تحریم‌های جدید علیه اروپا

وزیر خارجه ایران از اضافه شدن نام چند نهاد و فرد از اتحادیه اروپا در لیست تحریمی ایران ظرف روزهای آتی خبر داد. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در جلسه ستاد حقوق بشر ایران که با حضور محسنی‌اژه‌ای رئیس ستاد و اعضاء برگزار شد، با اشاره به تحریم هفت نهاد و ۱۳ مقام انگلیسی از جمله شبکه‌های تلویزیونی ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی به جرم تشویق به ترور، خشونت و افراط‌گرایی که طی هفته گذشته از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفت، گفت: «ظرف روزهای آتی نام چند نهاد و فرد از اتحادیه اروپا نیز در لیست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی