خروج صافولا از بازار ایران کمبودی ایجاد نمیکند
وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به گزارش روزنامه هممیهن با عنوان «پایان سرمایهگذاری ۲۰ ساله» در تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۹ جوابیهای ارسال کرده که در ادامه میآید.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به گزارش روزنامه هممیهن با عنوان «پایان سرمایهگذاری 20 ساله» در تاریخ 1403/10/19 جوابیهای ارسال کرده که در ادامه میآید. بر اساس اطلاعات موجود، هلدینگ شرکت صافولا اعلام کرده است: «ترک فعالیتهای تجاری آن از ایران مطابق با استراتژی مستمر محتاطانه آن برای خروج از بازارهای غیراصلی، تعهد گروه به افزایش ارزش و تخصیص مجدد منابع به سمت بازارهای با پتانسیل بالا و سرمایهگذاریهای رشدمحور در پلتفرم غذایی و حداکثر کردن ارزش سهامداران و هدایت مجدد منابع به سمت فرصتهای رشد» است.
از عبارت خروج از بازارهای غیراصلی میتوان استباط کرد که بازار ایران بهرغم برخورداری از جمعیت حدود 90 میلیونی نتوانسته مختصات بازارهای اصلی که همان حجم بالای تقاضا و گردش مالی متناسب با آن است را ایجاد کند. با توجه به واگذاری سهام این شرکت به یک شرکت داخلی، انتظار میرود، کاهش چشمگیری در تولید و عرضه این محصول در بازار کشور رخ ندهد.
از این رو مدیریت بازار روغن در این شرایط نیازمند رصد هرچه بیشتر سازمانهای مسئول (سازمان حمایت و سازمان تعزیرات) بر بازار این محصول است تا شرایط تضییع حقوق مصرفکننده مهیا نشود.چنانچه افزایش قیمت رویداده برای محصول روغن نباتی طی روزهای گذشته نیز ناشی از جو روانی ناشی ازکمبود این فرآورده در بازار بوده، انتظار میرود در ماههای آینده شاهد تثبیت بازار عرضه و تقاضای روغن باشیم.