| کد مطلب: ۸۷۵۹

مقامات

مقامات

دیدار رئیس‌جمهوری با رهبری پیش از سفر به نیویورک

khamenei

دیدار رئیس‌جمهوری با رهبری پیش از سفر به نیویورک

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، دیروز پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، رئیس‌جمهور گزارشی از برنامه سفر خود ارائه کرد و رهبر انقلاب هم توصیه‌های لازم را بیان و برای رئیس‌جمهور آرزوی موفقیت کردند. رئیس‌جمهور بامداد دیروز در رأس هیئتی سیاسی عازم مقر دائمی سازمان ملل متحد در نیویورک شد و در جریان این سفر علاوه بر حضور و سخنرانی در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی، دیدارهایی با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در این نشست خواهد داشت. رئیسی همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع جمهوری اسلامی و پاسخ به سوالات آنان خواهد پرداخت.

raisi

در مبارزه با فساد خط قرمز نداریم

سیدابراهیم رئیسی، با حضور در مرکز مبارزه با مفاسد نهاد ریاست‌جمهوری گفت: «در گذشته، بعضاً در مبارزه با فساد خط قرمزهایی وجود داشت و بعضی مسئولین می‌گفتند فلان شخص خط قرمز ما است و نباید به آن نزدیک شوید. شما دیدید که ما در قوه قضائیه این خط قرمزها را به هم زدیم و گفتیم خط قرمز ما منافع ملی است و با مفسد ولو در اندرونی افراد دارای مسئولیت و نفوذ باید برخورد شود و برخورد شد. در دولت هم مقرر کردیم اولاً سرچشمه فساد کور شود، ثانیاً اگر هم تخلف یا فسادی رخ داد، خود دولت در برخورد، پیشرو و پیش‌قدم باشد.» رئیسی در ادامه یکی از شروط اصلی خود در انتخاب اعضای دولت اعم از وزرا و استانداران را برخورداری آنها از روحیه فسادستیزی دانست و گفت: «قطعاً اگر کسی روحیه فسادستیزی نداشته باشد و نسبت به وقوع فساد بی‌تفاوت باشد، در همکاری او با دولت تجدیدنظر صورت خواهد گرفت.»

rahimi jahan abadi

موج مهاجرت تقویت می‌شود

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با جماران درباره تاثیر برخوردهای سیاسی مانند اخراج اساتید بر افزایش مهاجرت گفت: «هر نقدی وقتی با جامعه مطرح می‌شود حرف دشمن نیست؛ اگر نقد و ایراد و صحبت استاد دانشگاه در کلاس درس و پیرامون سیاست‌های جاری و یا پیرامون سیاست‌هایی که در جامعه اعمال می‌کنیم، نباشد و نقد خود را بیان نکنند و اگر فردی متخصص نقد نکند، پس چه کسی باید ما را نقد کند؟!» او در بخش دیگری گفت: «اکنون موج مهاجرت پزشکان و پرستاران، مهندسان و حقوقدانان را داریم. همچنین اقداماتی در برنامه هفتم انجام می‌شود که این موضوع را تقویت می‌کند. کانون وکلای دادگستری را هم در حد تصمیم‌گیری برای صنف میوه و تره‌بار تنزل می‌دهند. نمی‌دانم این تصمیمات از کجا ناشی و از چه تفکری ناشی می‌شود؟!»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی