| کد مطلب: ۱۶۲۰۶

توضیحات وزیر کشور درباره حماسه

توضیحات وزیر کشور درباره حماسه

طی روزهای گذشته، دو موضوع مرتبط با وزارت کشور خبرساز شد، یکی پست وزیر کشور در شبکه ایکس درباره «حماسه» خواندن انتخابات، چندی پس از اعلام نتایج دوره دوم و مشارکت پایین مردم در آن و دیگری هم فیلمی از نیروهای فراجا که برخورد خشن با یک خانم را در راستای حفظ حجاب به تصویر می‎کشید، که براساس تصاویر در میانه درگیری لباس از تن این خانم توسط نیروها درمی‎آید. حالا روز گذشته احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره هر دو موضوع به بیان توضیحاتی پرداخت.

او ابتدا درباره فیلم منتشرشده از نیروهای فراجا و واقعه به تصویر کشیده‌شده گفت:«طبیعی است در هر کاری هر مأموری اگر تخلف کند با او برخورد می‌شود، اما آنچه که شنیدم در فضای مجازی درباره یک مورد خاص پخش شده و در آن مورد خاص آنچه توسط فراجا انجام شده این بوده که به خانمی تذکر حجاب داده شده، اما در برابر اجرای قانون و رعایت حجاب، مقاومت و در واقع خود را برهنه کرده است.

نیروی انتظامی با پتویی ایشان را پوشانده و طبق ضوابط عمل کرده است، اما آنچه منعکس شده، ظاهراً جور دیگری بوده است. باید از تقطیع و انحراف موضوعات جلوگیری کرد تا کاری که فراجا براساس موازین قانونی به آن عمل کرده، جور دیگری مطرح و حاشیه‌سازی انجام نشود.»

انتشار همین توضیح او در رسانه‎ها با واکنش‎های بعدی در فضای مجازی روبه‌رو شد. در این راستا، محسن برهانی، وکیل دادگستری در واکنش به تصاویر منتشرشده از برخورد نیروهای گشت ارشاد با یک خانم و واکنش وزیر کشور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«آقای وزیر کشور، متأسفانه یا خوشبختانه ما کور نیستیم و می‌بینیم و فرق بین «برهنه کردن توسط خود» و «برهنه کردن توسط دیگری» و «برهنه شدن در درگیری» را می‌فهمیم. شما فیلم تقطیع‌نشده را نشان بدهید تا ملت ببینند و قضاوت کنند. راستی. قانوناً نمی‌توانید از فیلمبرداری جلوگیری کنید!»

البته سخنان وحیدی بخش دومی هم داشت و او به سوالی درباره پیامش در حساب کاربری ایکس؛ که بسیاری از رسانه‌ها و برخی از مردم و سیاستمداران به «حماسه» خواندن حضور ۸ درصدی مردم در انتخابات دور دوم واکنش نشان دادند، در همین حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه هیئت دولت درباره آن نیز پاسخ داد و گفت:«اطلاعات لازم از سوی سخنگوی ستاد انتخابات اعلام شده است.

هرچند برخی تلاش کردند با انتخاب گزینشی یک مطلب، کار بزرگ مردم را زیر سوال ببرند؛ مطرح شده بود که مردم حماسه آفریدند اما عده‌ای سعی کردند این مطلب را به مرحله دوم انتخابات ربط دهند که اظهارنظرهای متفاوتی از سوی برخی افراد به همراه داشت».

او همچنین تصریح کرد:«آنچه مطرح شد درباره کل انتخابات بود که از سوی مردم به بهترین نحو انجام و در بالاترین سطح امنیت و سلامت و با رقابت خیلی خوب و مشارکتی ارزشمند، محقق شد. اینکه افرادی سعی می‌کنند این امر را کم نشان دهند یا اینکه تلاش می‌کنند واژه «حماسه» را به دور دوم انتخابات ربط دهند تا حرف خود را محقق کنند، کار واقعاً اشتباهی است. این افراد اگر انصافی دارند درباره اهمیت برگزاری انتخابات در بهترین سطح سلامت و امنیت و ابتکاراتی که در آن انجام شد، صحبت کنند. باید کسانی که صحبت می‌کنند سعی کنند منصفانه صحبت کنند، نه اینکه مطلبی را آنطور که دوست دارند تغییر جهت دهند تا حرف خود را محقق کنند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی