| کد مطلب: ۹۰۵۴

سیاستمداران

سیاستمداران

حذف بودجه کمک به اوکراین

Joe Biden

حذف بودجه کمک به اوکراین

جو بایدن، قانون بودجه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر آینده را بدون تخصیص کمک به اوکراین امضا کرد. این پس از آن است که کنگره شب گذشته برای جلوگیری از تعطیلی دولت آن را تصویب کرد. دولت ایالات متحده اعلام کرد: «روز شنبه، ۳۰ سپتامبر، جو بایدن، رئیس‌جمهور قانون بودجه موقت را امضا کرد که اعتبارات لازم را برای آژانس‌های فدرال تا ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ فراهم می‌کند.» در عین حال، با وجود تضمین‌های قبلی بایدن مبنی بر اینکه واشنگتن «در هیچ شرایطی نمی‌تواند» حمایت از کی‌یف را متوقف کند، قانون بودجه موقت، تخصیص بودجه برای نیازهای اوکراین را پیش‌بینی نمی‌کند. کنگره و مجلس نمایندگان بر سر یک طرح بودجه موقت برای دولت به توافق رسیدند که آمریکا را از تعطیلی نجات داد، تعطیلی‌ای که اوایل یکشنبه اتفاق می‌افتاد. اوایل روز شنبه، سنا با ۸۸ رای موافق در مقابل ۹ رای مخالف لایحه بودجه موقت را تصویب کرد.

robert fico

پیروزی یک روس‌گرا در اسلواکی

پس از آنکه «رابرت فیتسو»، نخست‌وزیر پیشین اسلواکی در کارزار انتخاباتی خود وعده داد که به کمک‌های نظامی اوکراین خاتمه خواهد داد، دیروز در انتخابات پارلمان رقیب خود را شکست داد اما برای پیروزی نهایی باید بتواند دولت بعدی این کشور را تشکیل دهد. با شمارش ۹۸ درصد آرا، حزب تحت رهبری رابرت فیتسو با ۳۷/۲۳ درصد پیروز این دور از رقابت‌های پارلمان اسلواکی شد. «حزب ترقی» این کشور با ۸۶/۱۶ درصد آرا و «حزب صدا» با ۰۳/۱۵ درصد به‌ترتیب در رده دوم و سوم قرار دارند. همزمان با اینکه اتحادیه اروپا به‌دنبال حفظ وحدت و یکپارچگی میان اعضایش در برابر مخالفت با جنگ روسیه-اوکراین است، دولت تحت رهبری رابرت فیتسو و حزبش به مجارستان خواهند پیوست تا اتحادیه اروپا را درخصوص ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین به چالش بکشند. حزب فیتسو بسیار ملی‌گراست و به لحاظ اجتماعی محافظه‌کار به‌حساب می‌آید و از سوسیال‌لیبرالیسم انتقاد می‌کند.

sébastien lecornu

بررسی نیازهای دفاعی ارمنستان

وزیر دفاع فرانسه ضمن تاکید بر تعهدات کشورش در قبال تمامیت ارضی، حاکمیت و امنیت جمعیت ارمنستان، اعلام کرد که فرانسه در حال حاضر «نیازهای دفاعی ارمنستان» را بررسی می‌کند. «سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه در بیانیه‌ای عنوان کرد: فرانسه در حال حاضر نیازهای دفاعی ارمنستان را بررسی می‌کند و این بررسی به دلیل اهمیت راهبردی ارمنستان برای فرانسه، شخصاً توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور نظارت می‌شود. وی خاطرنشان کرد: من چندین بار با وزیر دفاع ارمنستان دیدار کرده‌ام. علاوه بر این، من خودم را به‌عنوان اولین وزیر نظامی در نظر می‌گیرم که چندین تماس با همتای ارمنستانی‌اش داشته است. وزیر دفاع فرانسه افزود: ما یک نمایندگی دفاعی در ارمنستان تاسیس کردیم که تا امروز وجود نداشته است و برای ما امکان گفت‌وگوی روزانه را با ارتش ارمنستان و مقامات این کشور میسر می‌سازد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی