| کد مطلب: ۸۷۷۵

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

دستمزدها افزایش یابد

golpoor somayeh

دستمزدها افزایش یابد

مطابق آنچه وزیراقتصاد گفته است تا پایان سال تورم حدود ۴۰درصد است، بنابراین انتظارمان این است که دولت فکری به حال قدرت خرید کارگران کند. سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ماده 41 قانون کار گفت: مطابق این قانون شورایعالی کار مکلف است با توجه به نرخ تورم و هزینه سبد خانوار کارگری دستمزد را تعیین کند. او در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه «با فرض اینکه ارز‌های آزادشده کمک می‌کند بانک مرکزی بتواند امسال را به جهت نوسان ارزی مدیریت کند، به نظر می‌رسد ما اسفندماه را با تورمی در حدود 40 درصد به پایان می‌بریم» گفت: حداقل انتظاری که از دولت داریم این است که وعده‌ای که درباره کاهش نرخ تورم و تک‌رقمی شدن داده بودند را اجرایی کنند. چراکه با تورم 40درصدی و حقوقی که کارگر در حال حاضر دریافت می‌کند، هزینه‌های زندگی تأمین نمی‌شود.

seke

ریسک کدام قطعه سکه بالاست؟

سرمایه‌گذاری بر روی سکه به دلیل حباب بالای سکه در بازار دربردارنده ریسک است. به گزارش خبرآنلاین، قیمت‌های بازار در شرایط کنونی بین دو میلیون و هشتصد تا پنج میلیون و هفتصد هزار تومان گران‌تر از ارزش ذاتی سکه‌ها در بازار است . بهای هر قطعه سکه در آغاز آخرین هفته تابستان و پایان ماه صفر برابر با ۱۸ میلیون و دویست هزار تومان است. بهای سکه طرح قدیم نیز به ۲۵ میلیون و دویست هزار تومان می‌رسد. نیم‌سکه و ربع‌سکه به ترتیب به قیمت پانزده میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و دویست هزارتومان معامله می‌شود. بر این اساس سکه گرمی نیز قیمتی برابر با شش میلیون تومان دارد. قیمت‌ها به ریال درج شده است. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی قیمتی بیش از ۵ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان گران‌تر از ارزش ذاتی‌اش فروخته می‌شود.

khaki

فرصت‌های طلایی از دست می‌رود

طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات، فرصت‌های فعالان اقتصادی را از بین می‌برد و از بانک‌ها انتظار می‌رود در وضعیت موجود با متقاضیان تسهیلات کنار بیایند. به گزارش اتاق ایران، محمد خاکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد، متذکر شد: از بانک‌های استان انتظار می‌رود با توجه به شرایط روز و وضعیت موجود با دریافت‌کنندگان تسهیلات تا حد ممکن کنار بیایند. او یکی از مشکلات حوزه اقتصادی را عدم پرداخت تسهیلات مورد نیاز در زمان مورد انتظار دانست و عنوان کرد: متأسفانه مدت‌زمان بررسی و روند پرداخت تسهیلات نیز بسیار طولانی است و این موضوع ممکن است فرصت‌های به‌دست آمده برای فعالان اقتصادی را از بین ببرد. ما به دنبال تأمین مالی فعالان اقتصادی از طریق منابع غیربانکی هستیم، زیرا با فشار زیاد روی بانک‌ها ممکن است منابع در جای خودش مصرف نشود و بیشتر جنبه تکلیفی پیدا کند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی