| کد مطلب: ۱۷۲۱۵

ورود یک پلتفرم حمل و نقل هوایی به بورس

ورود یک پلتفرم حمل و نقل هوایی به بورس

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در شانزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران خبر از ورود یک پلتفرم دیجیتال به بازار سرمایه داد.

محمود گودرزی با بیان اینکه بازار سرمایه در ایران منزوی شده‌است، افزود: تلاش ما در بورس تهران این است که بازار سرمایه از انزوای فعلی، خارج شود و در همین رابطه، در تلاش هستیم تا نشست هیئت‌مدیره فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپا (FEAS) را همزمان با برپایی رویداد نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در جزیره کیش طی آبان‌ماه امسال برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت بورس تهران سپس، با اعلام اینکه اندازه بازار مالی در ایران، حدود ۱۷/۵ هزار همت است، تصریح کرد که کمی بیشتر از ۵۰ درصد ارزش این بازار به ارزش بازار سهام در بورس و فرابورس و کمتر از ۵۰ درصد نیز به بازار پول بر‌می‌گردد.

گودرزی با بیان اینکه نظام مالی کشور دیگر توان تامین مالی را ندارد، افزود: مسئله نگران‌کننده دیگر این است که بازار سرمایه نیز حال و روز خوبی ندارد و نقش این بازار در تامین مالی در ایران، حدود ۱۰ درصد بیشتر نیست، بنابراین دستیابی به نرخ رشد ۸ درصدی برای اقتصاد کشور با وضعیتی که نظام بانکی و بازار سرمایه با آن مواجه است، رویایی بیش نیست.

گودرزی در ادامه، با اشاره به آمادگی یک پلتفرم حمل‌و‌نقل هوایی برای ورود به بورس، از اتاق تهران خواست تا موضوع ورود کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها به بازار سرمایه را از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو مطالبه کند تا این افراد نظرات و دیدگاه‌های خود را در این رابطه به صراحت اعلام کنند.

وی تصریح کرد که ورود کسب‌و‌کارهای نوپا و دانش‌بنیان به بازار سرمایه، دست‌کم می‌تواند امید را به جوانان نخبه که همچنان در داخل کشور مانده‌اند، برای ادامه فعالیت‌های خود بازگرداند.

در ادامه و پیرو پیشنهاد مدیرعامل بورس و اوراق بهادار تهران، محمود نجفی‌عرب توضیح داد که اتاق تهران بنا دارد برای آشنایی با برنامه کاندیداها و همچنین تبیین انتظارات بخش خصوصی جلساتی را با حضور کاندیداها برگزار کند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی