| کد مطلب: ۱۲۹۳۸

راهنمای خرید مه پاش‌های صنعتی و نیمه صنعتی

راهنمای خرید مه پاش‌های صنعتی و نیمه صنعتی

گاهی اوقات، ممکن است شرایطی پیش بیاید که بخواهیم رطوبت یک محیط را افزایش و دمای آن را کاهش دهیم. این کار با وسیله های مختلفی انجام می شود که یکی از بهترین آنها، دستگاه مه پاش است. در مکان های مختلفی مانند گلخانه ها از مه پاش استفاده می شود. اگر شما هم قصد خرید مه پاش را دارید، باید راهنمای خرید مه پاش را به خوبی مطالعه کنید تا هنگام خرید، از نوع و قیمت آن آگاهی داشته باشید. مه پاش ها در نمونه های متفاوتی در بازار هستند و قیمت های مختلفی دارند که در ادامه، به صورت مفصل به آنها می پردازیم.

مه پاش چیست؟

برای تعریف مه پاش به صورت کلی می توان گفت که وسیله ای است که آب را به پودر تبدیل می کند و به محیط پرتاب می کند. در نتیجه این کار، دمای هوا کاهش و رطوبت آن مکان افزایش می یابد. زمانی که رطوبت هوا کم است، استفاده از دستگاه مه پاش بهترین گزینه است؛ زیرا در این موقعیت، دستگاه مه پاش رطوبت موردنیاز را به محیط منتقل می کند و این کمبود، جبران می شود. در برخی موارد دستگاه مه پاش می تواند 8 تا 10 درجه دمای هوا را کاهش دهد و علت این کاهش دما، تبخیر آب است.

وقتی که مه پاش آب را پودر می کند و آب روی پوست شما می نشیند، به خاطر گرمای بدنتان تبخیر می شود و از این طریق دمای بدنتان کاهش می یابد؛ چون آن گرما را جذب خود می کند. به این ترتیب، وقتی از سیستم مه پاش استفاده می کنید، هوا خنک تر و رطوبت افزایش می یابد. به کار گیری مه پاش، یکی از بهترین وسیله هایی است که می توانید از آن در مغازه و یا محل کار خود استفاه کنید و در تابستان، دمای هوا را کاهش دهید. از این طریق، مشتری های بیشتری را هم جذب کسب و کار خود خواهید کرد.

راهنمای خرید مه پاش

همه مه پاش ها بر اساس یک اصل اولیه طراحی شده و بر اساس همان اصل کار می کنند؛ اما برخی از عوامل در وجود برخی مه پاش ها باعث شده که عملکرد بهتری نسبت به سایر آنها داشته باشد. اگر چه تمامی مه پاش ها از یک پمپ، یک مخزن آب، تعدادی نازل اسپری و یک فن برای پراکنده کردن آب و مه برخوردار هستند. متفاوت بودن اجزا و قطعات مه پاش ها، موجب شده که عملکردهای مختلفی را از انواع مه پاش ها ببنیم. برخی از آنها کیفیت قطعاتشان بیشتر و برخی دیگر پایین تر است.

خرید مه پاش

لازم است بدانید که مه پاش ها انواع مختلفی دارند. هر کدام از آنها قابلیت های مختلفی داشته و فواید آنها نیز با هم متفاوت است. همچنین هر کدام از مه پاش ها برای متراژهای مختلفی هستند که شما باید با توجه به اندازه محلی که می خواهید مه پاش را در آنجا نصب کنید، یکی از این مه پاش ها را بخرید. در ادامه به بررسی انواع مه پاش ها می پردازیم. برای این که مه پاش مناسبی را تهیه کنید، باید به خوبی راهنمای خرید مه پاش را بلد باشید.

مه پاش نیمه صنعتی

برخلاف مه پاش های خانگی، مه پاش های صنعتی دردسر های بیشتری دارند. برای این نوع از مه پاش ها، باید هزینه نگهداری، مصرف برق و تعمیرات زیادی پرداخت کنید. در انوع مه پاش نیمه صنعتی از پمپ استفاده می شود که این امر موجب شده قدرت موتور مه پاش نیمه صنعتی افزایش یابد.

راهنمای خرید مه پاش های نیمه صنعتی

به همین دلیل باید برای مه پاش نیمه صنعتی هزینه بیشتری نسبت به مه پاش خانگی پرداخت کنید. مه پاش های نیمه صنعتی کمی سر و صدا دارند که به خاطر موتور آنها است. اگر محل مورد نظرتان برای نصب مه پاش نیمه صنعتی تا 300 متر مربع است، می توانید از مه پاش های نیمه صنعتی استفاده کنید.

مه پاش خانگی

مه پاش خانگی که به آن مه پاش بدون پمپ هم می گویند، می تواند مکان هایی تا 70 متر مربع را خنک کنند و رطوبت برساند. مه پاش های خانگی نیازی به پمپ ندارند و به همین دلیل می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

علاوه بر این، به دلیل این که نیازی به پمپ ندارد، برق کمتری هم مصرف می کند. این مه پاش تنها محیط محدودی را می تواند خنک کند و به آن رطوبت برساند و کارایی و قدرت این نوع از مه پاش ها، محدود است. اگر می خواهید برای یک مکان کوچک از مه پاش استفاده کنید، مه پاش خانگی بهترین گزینه برای شما به شمار می رود.

مه پاش صنعتی

مه پاش های صنعتی تا حدودی به مه پاش های نیمه صنعتی شبیه هستند. یعنی پمپ دارند و موتورشان سر و صدا ایجاد می کند. همچنین هزینه آن نسبت به مه پاش های نیمه صنعتی و خانگی بیشتر است. مه پاش صنعتی می تواند تا چند هکتار زمین را پشتیبانی کند و دمای آن را کاهش و رطوبت آن مکان را افزایش دهد. مه پاش های خانگی بر خلاف مه پاش های صنعتی و نیمه صنعتی، هیچ سر و صدایی ندارد و همین امر موجب شده که از آن در رستوران و کافی شاپ ها ستفاده شود.

کاربرد مه پاش در مکان های مختلف

همان طور که پیش از این گفتیم، از مه پاش ها با توجه به متراژ محل مورد نظر، می توانید در مکان های مختلفی استفاده کنید. در قسمت پایین، برخی از این مکان ها را بیان می کنیم. فضاهایی که در آنها از مه پاش استفاده می شود عبارت اند از:

  • در کافی شاپ ها، رستوران ها، تالارها، هیئت های مذهبی و آمفی تئاترها از مه پاش های خانگی استفاده می کنند.
  • در منازل مسکونی، ویلاهای شخصی، روف گاردن ها و برج ها نیز از مه پاش های خانگی استفاده می شود.
  • در صنایع مختلف مانند صنایع ریسندگی، بافندگی و نساجی از مه پاش های نیمه صنعتی استفاده می کنند.
  • برای نگهداری از حیواناتی مانند خرگوش، پرنده، سگ و گربه می توانید از مه پاش های نیمه صنعتی استفاده کنید.
  • رطوبت و دمای مورد نیاز در گلخانه ها، تولید گیاهان خوراکی مانند قارچ و سالن های پرورش گل و گیاه با استفاده از مه پاش های صنعتی و نیمه صنعتی تأمین می شود.
  • از مه پاش های نیمه صنعتی و خانگی در پاساژ های سر باز، فروشگاه ها و پاساژ های بزرگ تجاری استفاده می شود.
  • در اماکن ورزشی، پارک های آبی، استخرها و دیگر مکان های این چنینی مه پاش های خانگی و نیمه صنعتی را به کار می گیرند.

سخن پایانی

شما قبل از این که مه پاشی را تهیه کنید، باید راهنمای خرید مه پاش را به خوبی مطالعه نمایید تا بتوانید وسیله درستی را خریداری نمایید. اگر شما هم قصد خرید مه پاش را دارید، پیشنهاد ما شرکت مه پاش صنعت است. اگر از شرکت مه پاش صنعت خرید کنید، نه تنها خودشان برایتان راه اندازی و نصب می کنند، بلکه پشتیبانی نامحدود نیز دارد. همچنین تمامی مه پاش های این شرکت، گارانتی 1 تا 3 ساله دارند. وجود افراد متخصص در شرکت مه پاش صنعت، باعث می شود که شما دستگاه شما به خوبی نصب شود و هیچ مشکلی برایش ایجاد نشود.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی