| کد مطلب: ۱۰۸۷۳

معرفی 4 تا از بهترین دیکشنری آنلاین

معرفی 4 تا از بهترین دیکشنری آنلاین

یکی از ابزارهای مفید و کمک آموزشی برای زبان‌آموزان دیکشنری‌ها هستند. در حال حاضر با یک جستجو ساده در گوگل می‌توان از بین صدها دیکشنری آنلاین، یک یا چند مورد را انتخاب کرد. در این مقاله قصد داریم ۴ مورد از بهترین دیکشنری‌های آنلاین برای زبان‌آموزان را زیر ذره‌بین ببریم و ویژگی‌های مختلف آن را بررسی کنیم. اگر شما هم به دنبال بهترین دیکشنری آنلاین هستید در ادامه همراه ما بمانید.

۱.گوگل ترنسلیت؛ دیکشنری همه فن حریف

اولین انتخاب برای دیکشنری آنلاین، گوگل ترنسلیت است که احتمالاً شما هم تجربه استفاده از آن را دارید. این دیکشنری توسط گوگل توسعه پیدا کرده و شما می‌توانید تمامی لغات را از هر زبانی به زبانی دیگر ترجمه کنید. با توجه به این‌که اپلیکیشن اندروید و آی او اس آن هم وجود دارد می‌توان با استفاده گوگل ترنسلیت می‌تواند نیازهای هر زبان‌آموزی را برطرف کند.

شما می‌توانید یک متن بلند یا حتی یک فایل PDF را به گوگل ترنسلیت داده و در عرض چند ثانیه ترجمه آن را ببینید. از طرف دیگر تلفظ‌های ارائه شده در این برنام بسیار دقیق بوده و حتی امکان تعامل صوتی با گوگل ترنسلیت وجود دارد. به انتخاب ما گوگل ترنسلیت بهترین دیکشنری آنلاین است.

۲.Microsoft Translator؛ رقیب گوگل ترنسلیت

رقابت همیشه بین گوگل و سایر شرکت‌ها وجود داشته است. شرکت مایکروسافت با ارائه مترجم آنلاین خود به دنبال کسب سهم بیش‌تری از زبان‌آموزان است. با استفاده از مایکروسافت ترنسلیت می‌توانید متن مورد نظر خود را به بیش از ۶۰ زبان زنده دنیا ترجمه کنید.

از طرف دیگر امکان ترجمه متون روی عکس‌ها، کتاب‌ها و فایل‌های پی دی اف نیز در این نرم افزار وجود دارد. مایکروسافت ترنسلیت قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند را هم دارد که این مساله باعث شده زبان‌اموزان زیادی به استفاده از این برنامه روی بیاورند.

۳.Merriam-Webster Dictionary؛ قدیمی‌ترین دیکشنری آنلاین

اگر به دنبال یک دیکشنری حساب پس داده هستید، پیشنهاد می‌کنیم از Merriam-Webster Dictionary استفاده کنید. این دیکشنری یکی از قدیمی‌ترین و اولین فرهنگ لغات آنلاین دنیاست. در این دیکشنری می‌توانید معانی لغات بیش از ۲۰۰ هزار کلمه را جستجو کرده و در کنار یادگیری زبان از آن استفاده کنید. همچنین اگر قصد شرکت در آزمون تافل یا آیلتس را دارید پیشنهاد می‌کنیم از این دیکشنری استفاده کنید.

۴.دیکشنری آنلاین کمبریج؛ فراتر یک فرهنگ لغات

دانشگاه کمبریج یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیاست. این دانشگاه با ارائه دیکشنری آنلاین خود سعی کرده نیازهای زبان آموزان را به یک دیکشنری کامل و جامع رفع کند.

در دیکشنری کمبریج علاوه بر معنای لغت، تلفظ و مثال می‌توانید تاریخچه لغات و نکات جالب مرتبط با هر کلمه را هم مشاهده کنید. خوشبختانه این دیکشنری هم به صورت آنلاین و هم به صورت اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند ارائه شده و می‌تواند نیاز شما را از داشتن یک دیکشنری کامل برطرف کند.

102

تا این‌جا دیکشنری‌های آنلاین را عموماً انگلیسی به انگلیسی هستند معرفی کردیم. اگر شما نیاز به یک دیکشنری انگلیسی به فارسی دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی را در وبلاگ اُتیچر مطالعه کنید.

چند نکته پایانی برای استفاده بهتر از دیکشنری جهت یادگیری زبان انگلیسی

پیدا کردن یک دیکشنری خوب و استفاده درست از آن دو مقوله کاملاً متفاوت است. برای استفاده درست از دیکشنری سعی کنید قبل از این‌که به دنبال معنی لغت بگردید کمی درباره آن فکر کنید و  با استفاده از سایر لغات متن معنای آن را حدس بزنید.

نکته دیگر این‌که دیکشنری‌های معرفی شده کاملاً جامع و استاندارد هستند بنابراین مثال‌های ارائه شده در جلو هر لغت می‌تواند منبع خوبی برای تمرین بیش‌تر و بیش‌تر باشد. سعی کنید برای هر لغت حداقل ۲ یا ۳ مثال را یاد بگیرید تا با کاربرد لغت در دیکشنری بیش‌تر آشنا شوید.

پیشنهاد می‌کنیم از بین دیکشنری‌های معرفی شده حداقل یک مورد را همیشه بر روی گوشی خود داشته باشید و به صورت منظم از آن استفاده کنید.

103

بهترین دیکشنری آنلاین تضمین یادگیری نیست

همیشه داشتن بهترین ابزارهای یادگیری به معنی یادگیری نیست. تنها راه یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری تلاش مستمر و تعهد به مسیر یادگیری است. در این مسیر استفاده از ابزارهایی مثل دیکشنری می‌تواند موثر باشد. در مسیر یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از اُتیچر کمک بگیرید.

پلتفرم آنلاین زبان اُتیچر امکان پیدا کردن بهترین استاد زبان را برای زبان‌آموزان فراهم کرده است. شما می‌توانید در اُتیچر از بین هزاران استاد، معلم زبان انگلیسی آنلاین خود را انتخاب کرده و به صورت آنلاین کلاس برگزار کنید. برای شروع کافی است عبارت اُتیچر را در گوگل جستجو کرده و اولین جلسه آزمایشی خود را به صورت رایگان برگزار کنید.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی