| کد مطلب: ۱۰۴۴۳

مدیران

مدیران

افزایش سقف وام قرض‌الحسنه

farzin mohamadreza

افزایش سقف وام قرض‌الحسنه

سقف تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی در آیین رونمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد درباره اقدامات بانک مرکزی در حوزه قرض‌الحسنه گفت: باید بانک‌ها را براساس فعالیت‌ها و تخصص و اهداف دسته‌بندی کرد. اکنون در حال تهیه اساسنامه بانک‌های تجاری، توسعه‌ای قرض‌الحسنه و جامع هستیم. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال توسعه بانکداری تخصصی است که ابعاد مختلفی دارد، افزود: بانکداری توسعه‌ای که اکنون در کشور وجود دارد، عملاً توسعه‌ای نیست و باید تغییرات اساسی در اساسنامه ایجاد شود. بانک‌های توسعه‌ای باید صنعت، کشاورزی و غیره را تامین مالی کنند که در این زمینه طرح‌هایی دیده شده است. فرزین در ادامه به افزایش سقف وام قرض‌الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: بانک ملی و سپه هم اجازه دارند این وام را پرداخت کنند؛ اصلاح ضوابط وجوه اداره‌شده و غیره را هم داشتیم. از جمله اقدامات ماه‌های اخیر افزایش سقف قرض‌الحسنه به ۳۰۰ میلیون و سقف تسهیلات کسب‌وکارهای کوچک دانش‌بنیان به ۷۵۰ میلیون تومان است.

salehi gholamreza

زمان پرداخت وام مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کمتر از یک ماه دیگر پرداخت وام ۳۵۰میلیون تومانی روستایی آغاز می‌شود به گزارش تسنیم، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۰۰ هزار متقاضی وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی آماده معرفی به بانک هستند. صالحی افزود: پیگیری‌های اداری برای اخذ تضامین از سازمان برنامه و بودجه به بانک مرکزی برای افزایش مبلغ وام روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان در حال انجام شدن است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پس از دریافت ضمانت‌ها و ابلاغ به بانک‌ها، کمتر از یک ماه دیگر پرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود.

khandoozi

صرفه‌جویی ۲۷ همتی در هزینه‌های آرد یارانه‌ای

با اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان ۲۷ هزار میلیارد تومان در هزینه‌های تامین آرد یارانه‌ای کشور صرفه‌جویی شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این خبر گفت: قیمت آرد در معاملات غیررسمی دو برابر شد و قیمت جواز نانوایی‌ها نیز ۵۰‌درصد کم شد که نشان می‌دهد افراد متخلف ناچار شده‌اند رفتار خود را اصلاح کنند. به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی صرفه‌جویی در مصرف آرد و نان را مهم‌ترین دستاورد هوشمندسازی دانست و گفت: با اجرای طرح هوشمند‌سازی تا پایان سال بیش از 5/1میلیون تن در مصرف آرد کشور صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به آمار مصرف آرد یارانه‌ای طی پنج سال گذشته یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ مصرف آرد یارانه‌ای کشور 1/8میلیون تن بود که سال ۱۳۹۹ به 3/8میلیون تن رسید. سال ۱۴۰۰ این عدد به 5/8میلیون تن افزایش پیدا کرد. اگر همان مسیر را ادامه می‌دادیم سال ۱۴۰۱ باید به 8/8میلیون تن و امسال به 9/9میلیون تن مصرف آرد یارانه‌ای می‌رسیدیم، اما خوشبختانه با اجرای طرح هوشمندسازی در سال ۱۴۰۱ میزان مصرف به 2/8میلیون تن رسید و در سال جاری به 1/8میلیون تن خواهد رسید. البته هنوز نظارت‌ها دقیق نیست و انحرافاتی در طرح وجود دارد. با این حال مصرف آرد کشور امسال به مصرف سال ۱۳۹۸ بر می‌گردد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی