پیکرگردانی استـاد/چرا هنرِ فرشچیان میتواند نمایندهیِ برترین صورتِ تحقّقیافتهیِ هنرِ تجسّمیِ ایرانی در حدودِ چهار قرنِ اخیر باشد؟
حکایتِ مانی، پیامبری که معجزهاش نقّاشی است و بهواسطهیِ آن عالَمِ دیگر را به مردم نشان میداده است، توضیحدهندهیِ نگاهِ تقدیسگرانهیِ ایرانیان به هنرِ نقّاشی است که با وجودِ انکارِ پیامبریِ مانی همواره یادش را چونان «نقّاشِ جادوگر» زنده نگه داشتند و همیشه در پیِ آنچنان تجربهای از نقّاشی بودند که شاید در روزگارِ ما در آثارِ فرشچیان پیدا کردند.