| کد مطلب: ۲۲۰۳۷

ویژگی سوش‌های جدید کرونا

ویژگی سوش‌های جدید کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی درباره سوش‌های جدید کرونا، همچنین همپوشانی آن با آنفلوآنزا و سرماخوردگی همزمان با فصل سرما توضیح داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی با بیان اینکه تغییرات اکولوژیک در فصل سرد سال حاصل می‌شود، گفت: «به‌واسطه تغییرات اکولوژیک فصل سرد سال، تغییرات متناسب برای سوش‌های سرمادوست فراهم‌ می‌شود و این سوش‌ها می‌توانند از فرصت استفاده‌ کنند و سبب افزایش بیماری‌های تنفسی ‌شوند. با بیماری‌های تنفسی به‌طور معمول و به‌صورت سنواتی در موسم پاییز و زمستان به‌ویژه بیماری‌های ویروسی که شایع‌ترین نوع بیماری‌های تنفسی هستند، مواجه‌ می‌شویم.»

زالی همچنین در ادامه صحبت‌هایش درباره کروناویروس نیز با بیان اینکه اخیراً با سوش‌های جدیدی از خانواده «اُمیکرون» در سطح جهانی مواجهیم، گفت: «هم‌پوشانی ویروس‌ خانواده اُمیکرون با ویروس آنفلوآنزا و سایر ویروس‌ها می‌تواند سبب بروز مشکلاتی شود. تعداد افراد با تست مثبت کرونا و بیماران نیازمند به بستری به‌دلیل ابتلا به کرونا به‌تازگی در سطح جهان افزایش یافته‌ است؛ هرچند میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا مانند امواج قبلی و سال‌های گذشته نیست، اما نرخ ابتلا به بیماری بیشتر است.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی