نتایج جستجو : روزنامه

  • تلاش برای ایجاد سبک زندگی صلح‌ورزانه ایرانی؛ این چکیده‌ای از ایده سخنرانی ۲۸ استاد دانشگاه و پژوهشگر در حوزه‌های مختلف علوم انسانی است که در همایش «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران» در روزهای سوم و چهارم تیرماه مطرح کردند و موضوع صلح را در میان اقتصاد، سیاست‌های انتظامی، زنان، محیط‌زیست، آموزش عالی، فرهنگ سیاسی، شبکه‌های اجتماعی و حتی نسل دهه هشتادی‌های ایران جست‌وجو و بررسی کردند و دولت آینده را محور پیشنهادات خودشان قرار دادند.

  • برنامه مدون، تعهد به شفافیت، باج ندادن، نمایندگی از گفتمان رئیس‌جمهوری، ایجاد وفاق بین اهالی فرهنگ و... ازجمله انتظاراتی است که روزنامه‌نگاران از آن سخن گفته‌اند. ازطرف‌دیگر دیروز دو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در متنی خطاب به محسن حاجی‌میرزایی، مسئول دفتر مسعود پزشکیان، بدون آوردن اسم خاصی، انتظارات‌شان را از وزیر فرهنگ و ارشاد اعلام کرده‌اند.

  • «اطلاعات» قدیمی‌ترین روزنامه عصر چاپ تهران و پرسابقه‌ترین روزنامه فارسی‌زبان دنیاست. نخستین شماره‌ روزنامه در ۱۹ تیرماه ۱۳۰۵ با ‌عنوان نشریه «مرکز اطلاعاتِ ایران» منتشر شد.

  • جایزه جهانی مستقل روزنامه‌نگاری با عنوان «داستان واقعی» (The True Story Award)، که هر سال در شهر برن سوئیس برگزار می‌شود، امسال هم مثل سال‌های گذشته سه نامزد ایرانی داشت: الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن برای گزارش با تیتر «یک وطن اندوه»، الناز محمدی و زهرا جعفرزاده خبرنگاران روزنامه هم‌میهن برای گزارش «سرگردانی در دو سوی میله‌ها» و ولی خلیلی برای گزارش «صبح‌بخیر ایران» منتشرشده در مجله تراژدی، نامزدهای ایرانی این جایزه بودند.

  • افشین امیرشاهی، روزنامه‌نگار در گردهمایی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با مسعود پزشکیان: در غیاب نهادهای مدنی و تضعیف شده، فضا برای جولان تفکری که دائم به‌دنبال محدودیت و مانع ایجاد کردن است باز خواهد شد. دست رسانه را باز بگذارید، لازمه مبارزه با فساد گردش آزاد اطلاعات و آزادی رسانه است.

  • گروه فرهنگ: زنجیره طویل بازداشت روزنامه‌نگاران و فعال رسانه‌ای زنجیره‌ای است که گویی سر قطع شدن ندارد و طی هفته‌های گذشته در آستانۀ انتخابات ریاست‌جمهوری پس از دستگیری یاشار سلطانی و صبا آذرپیک درست در روز اعلام صلاحیت‌ها حالا وحید اشتری فعال رسانه‌ای و هادی کسایی‌زاده به فهرست بازداشتی‌ها پیوسته‌اند.

  • ۴۵ سال پیش در نهم خردادماه ۱۳۵۸ روزنامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارگان رسمی حزب تازه‌تاسیس جمهوری اسلامی به صاحب‌امتیازی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای و سردبیری میرحسین موسوی شروع به فعالیت کرد. صاحب‌امتیاز و سردبیری که به فاصله دو سال رئیس‎جمهور و وزیر امورخارجه و نخست‌وزیر شدند و طی دوران فعالیت این روزنامه در سال‌های ابتدایی انقلاب نقش خود را هم در تاریخ روزنامه‌نگاری ایران ایفا کرد و هم در فضای سیاسی کشور تا جایی‌که فعالیت روزنامه جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب تا…