| کد مطلب: ۵۱۶۲

مقامات

مقامات

منادی تحریک‌کننده بی‌قانونی بود نیاز به تحریک نیست امکان ساخت 4 میلیون مسکن نداریم

mirkazemi

منادی تحریک‌کننده بی‌قانونی بود

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران درباره گزارش مجلس که سازمان برنامه و بودجه را در عدم پرداخت حقوق فرهنگیان مقصر دانسته بود، گفـت:«ما 27 اسفند متوجه شدیم آنچه آموزش و پرورش انجام می‌دهد بیش از 16 هزار میلیارد بار مالی در 1401 و هشت‌هزار میلیارد بار مالی در سال 1402 دارد؛ دولت حداکثر 10درصد افزایش را داشت و یا باید اصلاح قانون می‌شد که فرصت نبود، لذا ما پیشنهاد دادیم که بهمن‌ماه را اجرا کنند اما برای اسفندماه صبر کنند.» او افزود: «اتفاقاً یکی از افرادی که تشویق به خلاف قانون می‌کند، آقای منادی، رئیس کمیسیون آموزش است؛ ما ملزم به قانون هستیم ولی ایشان دقیقاً به‌عنوان یکی از افراد تحریک‌کننده آموزش و پرورش به بی‌انضباطی مالی است که گزارش تخلفات او را هم نوشته‌ایم.»

poorzahbi alireza

نیاز به تحریک نیست

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان و امام‌جمعه سنندج در گفت‌وگو با جماران درباره وضعیت حجاب و برخوردها در استان گفت: «بحث کشوری حجاب بحث جداگانه‌ای است. در منطقه کردستان اغلب پوشش زنان، مثل سبک خاصی که ما داریم، یعنی چادر مشکی نیست. بانوان کردستان پوشش خاص خود را دارند. لذا نسخه کردستان با جاهای دیگر متفاوت است. از طرفی هم کارهای سلبی خصوصا بعد از اتفاق اخیر دیگر پاسخگو نیست». او در ادامه افزود: «الان زنی حجاب خود را بردارد به‌دلیل فضایی که اخیراً به‌وجود آمده، به او مثل گذشته اعتراض نمی‌شود. برخی از زنان حجاب خود را کنار می‌گذارند و احیانا اگر به اجباری بودن معترض باشند به شکل اختیاری این کار را انجام می‌دهند. بنابراین، وقتی که این فضا را داریم نیاز به تحریک بیشتر نیست. باید به‌مرور زمان و با صحبت، گفت‌وگو و نرمش و از طرفی با حل مشکلات اقتصادی موجود، در موضعی قرار بگیریم که به آن وضع ثبات در حجاب برگردیم.»

pezeshkian

امکان ساخت 4 میلیون مسکن نداریم

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا درباره وعده ساخت چهار میلیون مسکن گفت: «از نظر علمی غیرممکن است با این پولی که داریم، در سال یک میلیون مسکن در ایران بسازیم. اگر پول هم داشته باشند، وارد بازار شوند چنین حجمی از مصالح را نداریم. تازه اگر مصالح وجود داشته باشد، پیمانکار و استادکار و کارگر خبره‌ای که بتوانند این میزان مسکن در سال بسازند نداریم. خب طبیعی است که نمی‌شود.» او در ادامه افزود: «آقای احمدی‌نژاد با آن‌همه پولی که به‌دست آورد، نفت گران شده بود و قیمت آن بالای ۱۲۰ و ۱۴۰ دلار بود و تازه شش هفت سال اول می‌توانست بفروشد و پول فروش نفت هم به کشور باز‌می‌گشت، کلا توانست ساخت دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن را آغاز کند که به‌صورت کامل هم به پایان نرسید‌ و در ادامه تکمیل شدند، حتی بخشی از مسکن مهر هنوز هم مانده و در این دولت در حال تکمیل است. بالاخره آقای رئیسی باید می‌دانست این حرف و این وعده‌ای که مطرح می‌کند، منابعش را از کجا قرار است تامین کند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی