| کد مطلب: ۱۰۱۲۸

مدیران

مدیران

تامین اعتبار ۴۲میلیارد دلاری

محمدآرام

تامین اعتبار ۴۲میلیارد دلاری

میزان تخصیص ارز از ابتدای امسال تا بیستم آبان‌ماه به حدود ۵۲ میلیارد دلار رسید که از این میزان ۴۲ میلیارد دلار آن تأمین شده است. به گزارش ایسنا، محمد آرام، معاون ارزی بانک مرکزی، گفت: از مجموع ارز تامین‌شده، سهم وزارت صمت 6/26میلیارد دلار، سهم وزارت جهاد کشاورزی 4/10میلیارد دلار و سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 7/2میلیارد دلار بوده است. او عنوان کرد: در هشت‌ماهه سال گذشته کل ارز تامین‌شده به ۴۰میلیارد دلار رسید که این میزان در سال جاری با رشدی معادل ۳‌درصد به ۴۲میلیارد دلار رسیده است. حجم ارز تامین‌شده برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هشت‌ماهه سال جاری با ۳۶درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین رشد را در تامین ارز در مقایسه با دیگر بخش‌ها به خود اختصاص داده است.

ghorbani

کاهش میل به نقدینگی در مردم

با پیدایش شبکه‌های الکترونیک میل به نقدینگی در مردم از ۳۰درصد ابتدای انقلاب به یک‌درصد کاهش یافته است. به گزارش فارس، پیمان قربانی، رئیس پژوهشکده پول و بانکی اظهار داشت: تحولات تکنولوژی دهه‌های اخیر باعث شده تحولاتی در نظام بانکی اتفاق بیفتد و از دهه ۸۰ شبکه بانکی وارد نظام‌های بانکداری الکترونیک شده است. او گفت: میل به نقدینه‌خواهی در ابتدای انقلاب ۳۰درصد بود بعد از آن با پیدایش ایران‌چک‌ها و چک‌های مسافرتی کاهش یافت الان با پیدایش شبکه‌های الکترونیک میل به نقدینگی به یک‌درصد رسیده است. او گفت: نظام‌های پرداخت الکترونیک نقش مهمی در تسهیل مبادلات جامعه و تقویت تولید ناخالص داخلی کشور دارند. به گفته قربانی، بانکداری هوشمند یکی از مظاهر بانکداری الکترونیک است که در جهت تسهیل مبادلات و خدمات اقدام می‌کند. به اعتقاد او فناوری‌های الکترونیک در نظام بانکی در سایر بخش‌ها هم سرریز می‌شود؛ به‌گونه‌ای‌که اگر این امکانات وجود نداشت امکان پرداخت یارانه نقدی به جامعه فراهم نمی‌شد.

Mahramian mehran

روان‌سازی پرداخت وام

با اقدامات جدید بانک مرکزی در حوزه بانکداری شاهد کاهش شدید چک برگشتی و روان‌سازی تسهیلات خرد هستیم. به گزارش مهر، مهران محرمیان، معاون فناوری بانک مرکزی با اشاره به این موضوع که شاهد رشد و ارتقای بانکداری الکترونیک در چند سال گذشته بوده‌ایم، گفت: رشد نظام پرداخت کشور به‌جایی رسیده است که ۹۸درصد خدمات بانکداری کشور الکترونیکی است. نظام بانکداری کشور پیش‌زمینه هوشمند شدن را به‌خوبی طی کرده و بانکداری الکترونیک زیرساخت هوشمندسازی نظام بانکداری است. معاون فناوری بانک مرکزی گفت: در آینده باید ارائه خدمات بانکداری براساس وضعیت شغلی، خانوادگی، اقتصادی و در یک کلام، وضعیت اعتباری شخص صورت بگیرد و خدمات به هر شخص با شخص دیگر تفاوت کند با این روش هم پرداخت تسهیلات به فرد تسهیل می‌شود و هم از کلاهبرداری و پولشویی و اقدامات مجرمانه پیش‌گیری خواهد شد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی