| کد مطلب: ۴۹۱۱

صدور فرمان انتخابات ترکیه

اردوغان فرمان برگزاری انتخابات زودتر از موعد را صادر کرد. خبرگزاری اسپوتنیک، رجب‌طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با امضای فرمانی دستور داد که در ۱۴ مه سال جاری (

اردوغان فرمان برگزاری انتخابات زودتر از موعد را صادر کرد. خبرگزاری اسپوتنیک، رجب‌طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با امضای فرمانی دستور داد که در ۱۴ مه سال جاری (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) انتخابات سراسری ترکیه برگزار شود. انتظار می‌رود شورای عالی انتخابات ترکیه ۱۱ مارس (شنبه) تشکیل جلسه داده و دستور اردوغان را اجرا کند. قرار بود این انتخابات در ۱۸ ژوئن برگزار شود، اما اردوغان قصد دارد آن را یک ماه زودتر برگزار کند. او دلیل این اقدام را تداخل تاریخ قبلی با مراسم حج، کنکور ترکیه و آغاز تعطیلات تابستانی عنوان کرد.
این در حالی است جدایی میان احزاب اپوزیسیون اردوغان در آستانه انتخابات، مطلوب او شد. محبوبیت او در پی تضعیف اقتصاد کشورش و نحوه رسیدگی دولت به فاجعه زلزله اخیر، کاهش یافته بود. مرال آکشنر، رئیس حزب ملی‌گرای «خوب» ترکیه، گفت که از ائتلاف شش حزبی به نام «میز شش‌نفره» خارج شد، زیرا او برای انتخاب نامزدی که قرار است در مقابل اردوغان در انتخابات ظاهر شود، به نتیجه نرسیده‌اند. او با اشاره به عدم حصول توافق در جلسه این ائتلاف برای تعیین رقیب اردوغان، اعلام کرد: متاسفم که میز شش‌نفره توانایی خود برای بازنمایی خواست ملت در تصمیماتش را از دست داده است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی