| کد مطلب: ۱۷۴۸

خبرسازان

خبرسازان

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

کمبود معلم ورزش در مدارس

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان این‌که ۳۳هزار مربی تربیت‌بدنی داریم اما هنوز با کمبود نیروی انسانی مواجهیم، گفت: «برای نزدیک به ۱۴۰هزار آموزگار پایه در دوره ابتدایی، دوره آموزشی جهت کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی برگزار کردیم تا کمبودهایی که وجود دارد با مشارکت آموزگاران پایه جبران شود.» محمد جعفری درباره وضعیت و نحوه استعدادیابی در مدارس گفت: «بعد از شرایط سخت پاندمی کرونا، برنامه‌های مختلفی برای این امر درنظر گرفته شده است. یکی از محل‌های استعدادیابی در آموزش‌و‌پرورش همین کلاس‌های درس تربیت‌بدنی است.» او ادامه داد:«۳۳هزار معلم متخصص تربیت‌بدنی داریم که شماری از آنها دکترای تخصصی دارند و مابقی نیز در این حوزه تحصیل کرده‌اند. چهلمین دوره مسابقات ورزشی دورن‌مدرسه‌ای، مبنا و زیرساختی برای شناسایی دانش‌آموزان مستعد در رشته‌های مختلف است و دانش‌آموزان منتخب به سمت کانون‌های ورزشی درون یا برون‌مدرسه‌ای سوق داده می‌شوند.»

کانون اصلاح و تربیت مدرسه شبانه‌روزی است

​«کانون‌های اصلاح و تربیت در نظر ما مدارس شبانه‌روزی‌اند که از کودکانی با مسائل حادتر نگهداری کرده و به آنان آموزش می‌دهد. شرایط نگهداری آنان در کانون‌های کشور واقعا مثال‌زدنی است؛ امکانات موجود در کانون‌ها بالاتر از استانداردهاست.» غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در افتتاحیه کارگاه «نظام حمایت از اطفال و نوجوانان و خانواده زندانیان» گفت: «کانون‌های اصلاح و تربیت در نظر ما مدارس شبانه‌روزی‌اند که از کودکانی با مسائل حادتر نگهداری کرده و به آنان آموزش می‌دهد. شرایط نگهداری آنان در کانون‌های کشور واقعا مثال‌زدنی است؛ امکانات موجود در کانون‌ها بالاتر از استانداردهاست.» او ادامه داد: «اغلب زندانیان جزو مستضعف‌ترین آحاد جامعه‌اند و این فقر مادی یا فکری است که آنان را در مسیر کج‌روی قرار داده؛ بنابراین ما زندانبانان خود را موظف می‌دانیم که تمام تلاش‌مان را برای بازسازگاری اجتماعی آنان انجام دهیم. اصلاح‌وتربیت و اقدامات فرهنگی و درمانی در حوزه جسمی و روانی بزهکاران، جزو مهم‌ترین و رسالت‌های سازمان زندان‌هاست.»

آب‌پاش‌ها در راه هورالعظیم ‌

هواپیمای آب‌پاش برای خاموش کردن آتش، وارد تالاب هورالعظیم ‌می‌شود. محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام این خبر گفت: «مردم ساکن در آن منطقه تماس‌های مکرری به دلیل مشکلات ناشی از دود، با وزارت کشور داشتند؛ بنابراین با هماهنگی‌های انجام‌گرفته قرارشده هواپیمای آب‌پاش از خاک ایران وارد عراق شود و اقدام به خاموش کردن آتش کند.» او با بیان این‌که ساکنان غرب استان خوزستان به دلیل انتشار این دود ناراحتند، ادامه داد: «امیدواریم امروز با چند سورت پرواز، آتش خاموش و دود ناشی از آن در ایران کاسته شود. عملیات خاموش کردن آتش در تالاب هورالعظیم به‌صورت زمینی ممکن نیست و تنها هواپیماهای آب‌پاش می‌توانند اقدام به خاموش کردن کنند؛ متاسفانه به دلیل کم‌شدن آب تالاب بارها با این گونه آتش‌سوزی‌ها مواجه می‌شویم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی