| کد مطلب: ۱۲۸۷

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

پیگیری آزادی دانشجویان شریف

رئیس دانشگاه شریف می‌گوید، از لحظه شنیدن خبر احضار و نگه‌داشت چهاردانشجو، مصرانه، با جدیت و تعامل سازنده دنبال بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده و دانشگاه است. به گزارش ایلنا، رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف خطاب به دانشجویان درباره اتفاقات اخیر در پیامی اعلام کرد: «حتی اگر فرزندان دانشجوی بنده، در محیط‌علمی دانشگاهی دچار خطا و لغزشی شدند، دانشگاه خود توان بررسی دقیق، تذکر و برخوردقاطع لازم را داشته و خواهد داشت. به‌همین‌جهت اعلام می‌دارم، هرگونه ورود نیروهای امنیتی به درون محیط دانشگاه را خلاف مصلحت دانشگاه دانسته و باید بنده که در دانشگاه حضور داشتم، از کم‌وکیف موضوع مطلع می‌بودم. این کلام مرا به‌عنوان وعده یک‌پدر به فرزندانش بپذیرید: «همچنان که پیگیر آزادی آن هفت‌فرزندم بعد از تجمع روز شنبه و دستگیری‌شان بودم، از لحظه شنیدن خبر احضار و نگه‌داشت این چهارعزیز دانشجو نیز، مصرانه، با جدیت و تعامل سازنده، دنبال بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده و دانشگاه هستم.»

مطالبات پیگیرانه بازنشستگان

معاون دبیرکل خانه کارگر می‌گوید، اگر کانون عالی بازنشستگان، مطالبات بازنشستگان را خود پیش از همه پیگیری نکرده و بر سر آن‌ها با صدای‌بلند ایستادگی نکند، بازنشستگان زودتر از آن‌ها حرکت خواهند کرد. به‌گزارش ایلنا، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره مطالبات باقی‌مانده بازنشستگان پس از اعمال افزایش‌حقوق مبتنی بر مصوبه شورای‌عالی‌کار گفت: «باقی‌مانده ۲۵درصد از متناسب‌سازی حقوقی سال ۱۴۰۰ که هنوز پرداخت نشده، ازجمله مطالبات بازنشستگان است که هنوز از ما فعالان کانون‌ها و تشکل‌های بازنشستگی، مطالبه و پرس‌وجو می‌کنند.» او با بیان اینکه اجرای متناسب‌سازی باقی‌مانده از ابتدای سال۱۴۰۰ یک حق مبتنی بر متن صریح قانون است، ادامه داد: «کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی کشور باید به‌عنوان خط‌مقدم مطالبه‌گری بازنشستگان، بحث متناسب‌سازی را مورد پیگیری قرار دهد، اما تاکنون نه پاسخی در این زمینه گفته، نه زمان‌بندی مشخصی درباره پرداخت و نحوه‌پرداخت آن اعلام شده است.»

افزایش شهریه پیش‌دبستانی‌ها

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک می‌گوید، اجباری شدن پیش‌دبستانی به این معناست که دولت باید تا حد زیادی هزینه‌های این دوره را تامین کند و این‌کار حداقل الان در دستورکار نیست. مجتبی همتی‌فر از افزایش شهریه پیش‌دبستانی‌ها تا سقف 40درصد خبر و ادامه داد: «مجموعه این سه‌مولفه، اسکلت و شاخص‌هایی می‌شود که الگوی‌شهریه را تعیین می‌کند، اما از آنجایی که فرآیند تصویب آن طی نشده بود و سال‌تحصیلی آغاز می‌شد، نهایتا ما به این تصمیم رسیدیم که با شیبی به‌تدریج به سمت الگو حرکت کنیم تا سامانه‌هایش هم آماده شود. برای سال‌تحصیلی جاری، افزایش‌شهریه تا سقف ۴۰درصد مطرح شد تا بتوانیم بخشی از هزینه شهریه‌پایه را جبران کنیم و براساس جبرانی که صورت می‌گیرد، اداره منطقه پیشنهادش را می‌دهد و شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر سازمان تعلیم و تربیت کودک در استان، تاییدنهایی را انجام می‌دهد و برای دریافت مبلغ، ابلاغ می‌شود. این مبلغ به‌ازای ۲۲ساعت فعالیت در هفته خواهد بود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی