| کد مطلب: ۱۶۱۰

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

هشدار درباره نقض حقوق کودکان

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک می‌گوید، اولویت و ترجیح بر این است که پرونده برای کودکانی که در ناآرامی‌های اخیر بازداشت شده‌اند، تشکیل نشود و این کودکان زیر ۱۸سال به دادگاه معرفی نشوند، به‌ویژه اگر این اولین ورودشان به این وضعیت‌ها باشد. فتاح احمدی درباره اظهارات وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر این‌که بازداشت برخی کودکان برای بحث اصلاح و تربیت است تا بعد از اصلاح به محیط مدرسه برگردند، گفت: «در وقایع اخیر، گزارشاتی به مرجع ملی منعکس شده که به قید فوریت در تعامل با مقامات ذی‌صلاح، تذکرات و توصیه‌های لازم مبنی بر ضرورت رعایت و حمایت از حقوق همه کودکان؛ اعم از کودکان معترض و کودکانی که بنا بر احساس مسئولیت در مقابله با معترضان به خیابان آمده‌اند، ارائه شده است. این موضوع از دغدغه‌های مرجع ملی است، چراکه علاوه بر سیاست‌گذاری، وظیفه نظارت بر اجرای وظایف دستگاه‌ها در حوزه کودک را دارد، نسبت به حق و حقوق کودکان و لزوم توجه به آن‌ها در همه وضعیت‌ها ازجمله وضعیت ناآرامی‌های اخیر، هشدارهای لازم را داده‌ایم تا از نقض حقوق کودکان پیشگیری کنیم.»

انتقاد از نمایندگان مجلس

رامین اناری، نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور می‌گوید، اظهارات و موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس باید مسئولانه و با در نظر گرفتن شرایط دشوار جامعه‌‌هدف باشد. به گزارش ایلنا، با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی، قرار بر این بود که این طرح به‌دلیل اهمیت و انتظار طولانی جامعه‌‌هدف، با فوریت به صحن مجلس بیاید و تصویب شود. اکنون نزدیک به سه‌هفته از تصویب در کمیسیون اجتماعی می‌گذرد، اما به گفته رامین اناری، نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور موضع‌گیری‌های نمایندگان‌مجلس، کارگران را نگران کرده است. بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی در روزهای اخیر گفته بود که طرح ساماندهی تا نیمه سال 1402 به نتیجه می‌رسد. اناری دراین‌باره می‌گوید: «هزاران کارگر شرکتی و قراردادی سراسر کشور بیش از دوسال است که در انتظار تصویب این طرح هستند، اکثریت نمایندگان نیز مدعی شده‌اند با طرح موافقند، کمیسیون اجتماعی نیز طرح مصوب کرده؛ چرا یک عضو این کمیسیون باید این‌گونه موضع‌گیری کند؟»

آنفلوآنزا زیاد شد

پیام طبرسی، متخصص بیماری‌های عفونی نسبت به افزایش آنفلوآنزا در کشور هشدار داد. به گزارش خبرآنلاین، این پزشک که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: «از حدود دوهفته پیش با موجی از آنفلوآنزا مواجه شدیم. افراد سن بالا، کودکان، زنان حامله و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، در اولویت تزریق واکسن هستند.» او ادامه داد: «پیشگیری از آنفلوآنزا شبیه کروناست. شیوع کرونا خوشبختانه کم شده است.» پیش از این فاطمه ترکمان اسدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان هم گفته بود، پیش‌بینی می‌شود بیماری‌های تنفسی در فصل سرما افزایش قابل‌توجهی داشته باشد، چراکه سرماخوردگی‌ها، کرونا و آنفلوآنزا نیز در این فصل افزایش می‌یابد. همچنین میزان رعایت پروتکل‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته، باتوجه به آغاز فصل سرما پنجره‌ها نیز بسته می‌شود، بنابراین پیش‌بینی می‌شود بیماری‌های تنفسی فوقانی افزایش یابد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی