| کد مطلب: ۱۲۵۷

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

گشت ارشاد دستاورد نداشته است

یک وکیل دادگستری می‌گوید، وقتی تاسیسی مانند گشت ارشاد کارایی خویش را خلاف اهداف اصلی و اولیه‌ای که از ایجاد آن دنبال می‌شد از دست داده است، اصرار بر تداوم آن منجر به رویارویی با مردم و بیشتر شدن شکاف بین ملت و مسئولان می‌شود و با مولفه‌های حکمرانی مطلوب در تعارض قرار می‌گیرد. مهدی حجتی درباره اقدامات گشت ارشاد درباره پوشش و حجاب زنان گفت: «در کنار نحوه عملکرد گشت‌های ارشاد، در مقطعی نیز در سال ۱۳۹۸ شماره‌ای برای پیامک وقوع کشف‌حجاب به شهروندان اعلام شد تا مردم، شماره‌ پلاک‌ماشین یا موتور و حدود منطقه‌ای را که عدم رعایت‌حجاب شرعی در آن اتفاق افتاده را به پلیس گزارش کنند که طبعا اقدام نادرستی بود، زیرا در مواردی ممکن بود کسی که با دیگری عناد یا دشمنی دارد، با گزارش خلاف‌واقع به پلیس، دیگری را در مظان‌اتهام قرار دهد و ازطرفی، اصولا نمی‌توان مردم را به‌عنوان افراد عادی که هرکدام درباره حجاب، سلیقه و نظر مختص به خویش را دارند، صالح به تشخیص بی‌حجابی یا عدم‌رعایت‌ حجاب‌شرعی دانست و طبعا چنین اقداماتی نه‌تنها نتیجه مثبتی در پی ندارد، بلکه مردم را نسبت به یکدیگر بدبین کرده و حاصلی جز مقاومت در قبال اجرای قانون توسط شهروندان ندارد.»

اضطراب جدایی کودک از والدین

یک فوق‌تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان می‌گوید، وجود استرس در والدین می‌تواند مقدار نگرانی و اضطراب فرزندان را به‌مراتب افزایش دهد. امین ماهورام دراین‌باره گفت: «تا زمانی‌ کـه خودتان آرامش نداشته باشید، نمی‌توانید بـه فرزند خود نیز کمک کنید. ترس از مدرسه یکی از مشکلات شایع در دوران تحصیل است که به‌ویژه در سال‌های ابتدایی دبستان بیشتر دیده می‌شود.» او با بیان اینکه بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین مضطرب می‌شوند، به والدین هشدار داد: «جلوگیری از هرگونه تماس کودک با محیط خارج، این پیام را به کودک می‌دهد که محیط‌بیرون خطرناک است. ترس از مدرسه می‌تواند از بخش خاصی از مدرسه، عملکرد تحصیلی، محیط مدرسه یا در اثر تجربه اتفاق‌های ناخوشایند، مانند آزار دیدن از دوستان در مدرسه یا مشکلاتی در مسیر خانه تا مدرسه باشد، در این موارد پی بردن به علت هراس، برای مداخلات درمانی ضرورت دارد.»

انتقاد از به‌تعویق افتادن دوطرح

ناصر چمنی، فعال کارگری درباره به‌تعویق‌افتادن دوطرح ساماندهی کارکنان دولت و اصلاحیه ماده‌پنج‌ بیمه کارگران ساختمانی می‌گوید، حجم طرح‌ها و لوایح درانتظار ورود به‌صحن، زیاد است. ما از حجم کار آگاهیم، اما به‌نتیجه رسیدن این طرح‌ها، نباید تا این اندازه طول بکشد. طرح اصلاحیه ماده‌پنج‌ بیمه کارگران ساختمانی و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، دوطرح مهم کارگری هستند که بیش از یک‌سال است که در مجلس و کمیسیون‌های اختصاصی آن ثابت مانده‌اند. اگرچه این دوطرح یکی، دوبار به صحن علنی مجلس آمده‌اند و کلیات‌شان به تصویب رسیده، اما مدت بررسی و بازگشت مجددشان به‌صحن، مدت‌زیادی به تعویق افتاده است. به‌گزارش «ایلنا»، چمنی دراین‌باره گفت: «مجلس یازدهم در گام‌اول، حرکت‌های خوبی را آغاز کرد. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و اصلاحیه‌ ماده‌پنج‌ بیمه کارگران ساختمانی ازجمله‌ این طرح‌ها بود که در روزهای اول به‌جد در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می‌شد، اما به‌یک‌باره ترمز پیگیری این دوطرح، کشیده شد و در مسیر به‌نتیجه ‌رسیدن آن، تعلل ایجاد شد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی