| کد مطلب: ۳۹۶۰

خبرسازان

خبرسازان

دستور رئیسی برای مدارس دلیل محرومیت برخی معلمان کاهش تصادفات موتورسواران

Ebrahim Raisi

دستور رئیسی برای مدارس

وزیر آموزش‌وپرورش گفته است، آقای رئیس‌جمهور در جلسه قبل و این جلسه هیئت‌دولت دستور داد که تعطیلی نباشد. یوسف نوری دراین‌باره گفت: «زمان کرونا، مدارس کشورهای دیگر باز بودند و ما هم خیلی اصرار داشتیم تا مدارس ما باز شوند اما متأسفانه وقفه زیادی داشت و آسیب زیادی هم زد. امسال شاهد بودیم که بر اساس عوامل گوناگونی چون آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف گاز و سرما، تعطیلی مدارس را داشتیم و بنده به آن تعطیلات بی‌سابقه می‌گویم.» او ادامه داد: «با دوستان صحبت کردیم که واقعا تعطیلات دارد به دانش‌آموزان ضربه می‌زند و جدی هم این موضوع باید پیگیری شود. آقای رئیس‌جمهور در جلسه قبل و این جلسه هیئت‌دولت دستور داد که تعطیلی نباشد. بارها این را عرض کردیم مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود اما اکنون مدارس را گذاشتیم اولین جایی که تعطیل می‌شود.»

satarifar

دلیل محرومیت برخی معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره دلایل محرومیت تعدادی از معلمان از طرح رتبه‌بندی توضیح داده است. ستاری‌فرد در پاسخ به پرسشی درباره محرومیت برخی معلمان از رتبه‌بندی در برخی استان‌ها گفته است: «در آیین‌نامه رتبه‌بندی، چهار دسته صلاحیت عنوان شده است. در بخش شایستگی عمومی حداقل امتیاز برای کسب رتبه ۱۵۰ از ۳۰۰ است و هرکدام از مشمولان که ۱۵۰ امتیاز را کسب نکنند، رتبه پنجگانه نمی‌گیرند و اگر همکاری یکی از رتبه‌های یک تا پنج را احراز نکند به مدت یک سال مزایای رتبه یک را مشمول می‌شود و بعد از یک‌سال مجدد ارزیابی می‌شود. اگر بعد از یک سال صلاحیت لازم را کسب نکند رتبه‌بندی‌اش قطع خواهد شد. این صراحت آیین‌نامه است.»

javanbakht rabee

کاهش تصادفات موتورسواران

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش 9درصدی آمار تصادفات موتورسواران پایتخت خبر داده است. رابعه جوانبخت دراین‌باره گفت: «ملاک پلیس در بحث تصادفات فوتی است، زیرا جان انسان‌ها برای ما حائز اهمیت است.» کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران ادامه داد: «خوشبختانه مجموعه اقداماتی که در حوزه رسانه‌ها و آموزش فرهنگ رانندگی و تذکراتی که والدین به فرزندان داده‌اند و کارهای فرهنگی صورت گرفته، بر افزایش فرهنگ ترافیک موتورسواران تاثیرگذار بوده است. البته باید گفت، درک خطر راکبین موتورسیکلت، افزایش مناسبی پیدا کرده که نتایج بسیار خوبی را نیز در کاهش تصادفات به همراه داشته است، به‌نحوی‌که کاهش 9درصدی را در مجموع تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران در مدت مشابه سال گذشته شاهدیم. این آمار نشان‌دهنده کاهش تصادفات و اتفاقات خوب است و مجموعه اقدامات فرهنگی و طرح‌هایی که توسط پلیس راهور تهران بزرگ در حال اجراست، تاثیر بسیار زیادی بر این کاهش‌ها داشته است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی