| کد مطلب: ۲۸۵۰

مقامات

مقامات

آزادی 1200 بازداشتی ناآرامی‌های اخیر

setayeshi masood

آزادی 1200 بازداشتی ناآرامی‌های اخیر

نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته برگزار شد. در بخش ابتدایی این نشست، وی با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا برای آزادی تعدادی از بازداشتی‌ها پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز، گفت: «دستور آزادی زندانیان از جمله زندانیان اغتشاشات اخیر که نقش لیدری و هدایت‌کنندگی در اغتشاشات را نداشتند و همچنین صدمه‌ای به جان، مال و مردم نزدند؛ با تمسک به قائده رافت اسلامی و تمهیدات قانونی توسط رئیس قوه قضائیه صادر شد. براساس آخرین گزارش‌ها پس از صدور دستور رئیس قوه قضائیه و انجام اقدامات قضایی پس از این دستور، قریب به یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان آزاد شدند.»

صدور حکم اعدام برای 5 نفر

وی درباره روند رسیدگی به پرونده قتل روح‌الله عجمیان، یکی از بسیجی‌ها در جریان ناآرامی‌های روز 12 آبان شهر کرج، گفت: «بلافاصله بعد از دستگیری متهمان اصلی در ۲۱ آبان‌ماه، کیفرخواست متهمان این پرونده صادر شد.
در این پرونده در مجموع برای ۱۶نفر از متهمان قرار جلب دادرسی صادر شده است و در تاریخ ۹آذرماه سال جاری جلسات دادگاه صالحه برای رسیدگی به اتهام این ۱۶نفر برگزار شد.
براساس احکام صادره برای ۵ نفر از متهمان که اقدامات موثر و اصلی آنها از قبیل جرح با چاقو و ضرب و جرح با سنگ و مشت و لگد به شهید و کشیدن بدن برهنه در اسفالت خیابان، منتهی به شهادت روح‌الله عجمیان شد به اعدام و یازده متهم دیگر از جمله آن سه جوان کمتر از ۱۸سال، به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند. احکام صادره غیرقطعی است و مربوط به دادگاه بدوی است و درصورتی که اعتراضی انجام شود برابر مقررات قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.»

بازداشت یک نفر در ارتباط با هک خبرگزاری فارس

ستایشی در پاسخ به این سوال که اخیرا در اثر هک خبرگزاری فارس، بولتن‌هایی که گفته می‌شود منتسب به این خبرگزاری هستند، پخش شده‌اند که موجب طرح مسائلی در این زمینه شده است، قوه قضائیه چه بررسی‌هایی در این زمینه انجام داده است؟ گفت: «چیزی که بتوان به این عنوان بولتن‌ها که در فضای رسانه‌ای مطرح شده است، ارتباطش با خبرگزاری مربوطه و وظایف و مسئولیت‌هایی که مربوط به آن است را گفت، دریافت نشده است، اما یکی از افراد شاخص این رسانه اقداماتی را در این رسانه صورت داده و اخبار و اطلاعاتی را بدون صحت‌سنجی و استعلام لازم از مبادی جمع‌آوری کرده و اینها مورد تعرض واقع شده است. اینکه چیزی مربوط به این خبرگزاری و مجموعه ارزشی و خدمتگزار این مجموعه باشد را دریافت نکردیم، تنها فردی است که مرتکب این اقدام شده و این فرد به موجب قرار صادره از سوی مرجع قضایی بازداشت شده است. با توجه به حساسیت کار، تحقیقات ادامه دارد و نتایج در آینده نزدیک مشخص می‌شود.»

حکم اکبر طبری اعلام شد

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده اکبر طبری، گفت: «براساس پیگیری‌های صورت‌گرفته حکم پرونده اکبر طبری در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک صادر شده است و کلیه اموالی که موضوع بزه پولشویی بوده ضبط شده است. همچنین یک‌چهارم از اموال نیز با نظر کارشناس به قیمت روز برابر قانون حاکم در زمان وقوع جرم به‌عنوان جزای نقدی در نظر گرفته
شده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی