| کد مطلب: ۲۸۲۲

مقامات

مقامات

اعتراض کنید، بازداشت می‌شوید 200 عدد تلخی است غرب شکست خورد

pezeshkian

اعتراض کنید، بازداشت می‌شوید

مناظره سیاسی با عنوان «اعتراض دارم» با موضوع «آیا در جمهوری اسلامی اعتراض قانونی داریم؟» در سالن جابربن‌حیان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. مسعود پزشکیان، نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره اصل ۲۷ قانون اساسی در مورد آزادی برگزاری تجمعات اعتراضی مسالمت‌آمیز و اتفاقات اخیر کشور گفت: «براساس قانون هر کسی می‌تواند اعتراض کند و باید به این اعتراضات مجوز داده شود تا معترضان بتوانند اعتراضات خود را به‌صورت قانونی برگزار کنند که متاسفانه تاکنون چنین اجازه‌ای به چنین اعتراضاتی که خلاف نظر سیاست‌گذاران بوده، داده نشده است. در نتیجه نداشتن چارچوب مشخص اجرای قانون به‌صورت انزجاری طور دیگری خود را نشان داده است که امروز مشاهده می‌کنیم.» وی همچنین دربخش دیگری از این مناظره تصریح کرد:«قانون می‌گوید بازداشت‌شده‌ها را فقط می‌توانید ۲۴ ساعت نگه دارید و بیشتر از آن جرم است، اما اعتراض کنید شما را هم می‌گیرند و وقتی جایی هم اعتراض می‌کنیم برچسب به آدم‌ها می‌زنند تمام این اتفاقات موجب می‌شود ما بهانه به دشمنان بدهیم و اجازه دهیم از این بستر استفاده کنند.»

khezrian ali

200 عدد تلخی است

علی خضریان، دیگر نماینده مجلس در همین مناظره با اشاره به اعتراضات و حوادث اخیر گفت:«اگر مسئله اعتراض را روی گشت ارشاد و نهی‌ازمنکر قرار دهیم، این موضوع پیش از اعتراضات مورد بحث بود که این موضوع درست نیست و به راهکار نمی‌رسد. یا مثلا موضوع اصل حجاب را بررسی کنیم این موضوع بخشی از نظام جمهوری اسلامی است و مجلس نمی‌تواند تصمیم بگیرد. مسیر قابل گفت‌وگو است، اما مبدأ چیز دیگری است. اصل مبدأ و مقصد در اختیارات مجلس شورای اسلامی نیست.» وی با بیان اینکه مجلس ریل‌گذار است، ادامه داد: «مجلس کارهای دیگری می‌توانست انجام دهد. باید از سوی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه با مردم صحبت و گفت‌وگو می‌شد که باب خشونت باز نمی‌شد. شورای امنیت کشور اعلام کرد ۲۰۰ نفر در ایامی که گذشت جان خودشان را از دست دادند که عدد، عدد تلخی است.»

jokar mohammad saleh

غرب شکست خورد

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس در گفت‌وگو با سایت منیبان در واکنش به صدور قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران گفت:«غرب در بحث ناآرامی‌های ایران شکست خورد. در حقیقت اساس کار آنها به این ترتیب بود که ناآرامی‌ها در ایران ادامه داشته باشد و از این اتفاقات به‌نفع خود بهره‌برداری کنند، البته هدف اصلی آنها مذاکرات است، به این ترتیب که می‌خواهند ما برجام‎های متعددی اعم از برجام موشکی و منطقه‌ای را قبول کنیم. لذا پروژه را تغییر دادند و موارد را در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کردند.» جوکار ضمن سیاسی خواندن قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران تصریح کرد:«در مجموع قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران قطعنامه سیاسی است و برنامه‌ آنها هم مبنی بر این است که کمیته تحقیقی تشکیل بدهند و اجماع جهانی علیه مباحث حقوق بشری ایران صورت بگیرد. در مجموع قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران مانند طرح ناآرامی‌های ایران، با شکست مواجه می‌شود و به‌هیچ‌جا نمی‌رسد همچنان‌که قطعنامه‌های گذشته به‌هیچ‌جا نرسید.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی