| کد مطلب: ۱۲۵۴

سیاستمداران

سیاستمداران

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

تابعیت روسی اسنودن

پوتین به ادوارد اسنودن، افشاگر عملیات‌های جاسوسی و سری آژانس امنیت ملی آمریکا تابعیت روسی اعطا کرد. ادوارد اسنودن، ۳۹ساله پیمانکار اطلاعاتی، پس از افشای عملیات‌های جاسوسی سری توسط آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۳، از ایالات متحده گریخت و به روسیه پناهنده شد. او در افشاگری‌های خود پرده از عملیات‌های نظارتی گسترده داخلی و بین‌المللی توسط NSA، جایی که او کار می‌کرد، برداشت. مقامات ایالات متحده سال‌هاست که می‌خواهند او به ایالات متحده بازگردد تا به اتهام جاسوسی محاکمه شود. نام اسنودن بدون اظهارنظر کرملین در فرمان پوتین مبنی بر اعطای تابعیت به ۷۲ فرد خارج از کشور آمده است. اسنودن بعداً پیامی را منتشر کرد که اساساً نسخه به‌روزشده یک توئیت در نوامبر ۲۰۲۰ بود و گفت که می‌خواهد خانواده‌اش در کنار هم بمانند، در این توئیت آمده است: «پس از سال‌ها جدایی از والدین‌مان، من و همسرم هیچ تمایلی به جدایی از پسران‌مان نداریم. پس از دو سال انتظار و نزدیک به ۱۰سال تبعید، کمی ثبات برای خانواده من تفاوت ایجاد خواهد کرد. من برای آنها و برای همه، حریم خصوصی را خواهانم.»

هشدار به دموکرات‌ها

سخنگوی سابق کاخ سفید که یکی از حامیان سرسخت جو بایدن است اذعان کرد، دموکرات‌ها چنانچه قرار باشد رای‌دهندگان انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر کنگره را به عنوان همه‌پرسی بر سر عملکرد جو بایدن ببینند، کنترل کنگره را از دست خواهند داد. جن ساکی، دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید، در مصاحبه‌ای به این موضوع اذعان کرد، چنانچه قرار باشد دموکرات‌ها انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر آتی کنگره آمریکا را به عنوان یک همه‌پرسی درباره عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ببینند، در این انتخابات شکست خواهند خورد. ساکی در مصاحبه‌ای به شبکه ان.بی.سی‌نیوز گفت: «فکر می‌کنم چنانچه در این انتخابات، این مساله مهم باشد که چه کسی از همه افراطی‌تر است، در آن صورت دموکرات‌ها در آن پیروز خواهند شد. اما اگر قرار باشد این انتخابات یک همه‌پرسی درباره رئیس‌جمهور آمریکا باشد، آنها شکست خواهند خورد و آنها این را می‌دانند.»

حق استفاده از سلاح هسته‌ای

دیمیتری مدودوف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: «روسیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ظهور سلاح‌های هسته‌ای در همسایگان متخاصم مانند اوکراین نازی انجام خواهد داد.» مدودف در تلگرام نوشت: «دشمنان ما دوست دارند جملات فاخر بیان کنند؛ اصطلاحات «آزادی»، «دموکراسی»، «ماموریت». موضوع روزهای اخیر تهدید هسته‌ای روسیه است. بایدن و تراس و سالیوان‌های مختلف از روسیه می‌خواهند که دست خود را از «دکمه هسته‌ای» بردارد. آنها با هم، دائماً ما را تهدید می‌کنند که اگر روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند، عواقب «هولناک» خواهد داشت. باید دوباره به شما یادآوری کنم - برای ناشنوایانی که فقط خودشان را می‌شنوند. روسیه حق دارد در صورت لزوم از سلاح هسته‌ای استفاده کند. در موارد از پیش تعیین‌شده مطابق با اصول سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته‌ای، اگر ما یا متحدان‌مان با استفاده از این نوع سلاح، مورد حمله قرار گیرند یا اگر تجاوز با استفاده از سلاح‌های متعارف موجودیت کشور ما را تهدید کند، روسیه حق دارد که از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی