| کد مطلب: ۳۹۵۷

سیاستمداران

سیاستمداران

دولت کویت استعفا کرد مقاومت در برابر تخریب روستای خان الاحمر آلمان گرفتار انزوای بین‌المللی

Ahmad Nawaf Al Ahmad Al Sabah

دولت کویت استعفا کرد

دولت کویت روز گذشته استعفای خود را تقدیم رهبری سیاسی این کشور کرد. به گزارش روزنامه کویتی «القبس» دولت کویت استعفای خود را به امیر این کشور تقدیم کرد. این منبع اشاره کرد که دولت کویت به موضع خود در قبال بحران سیاسی اخیر در مورد قوانین مردمی پایبند است. دولت کویت موضع خود را در مورد ارجاع گزارش‌های کمیته مالی تاکید و اعلام کرد که بر پس گرفتن دو استیضاح برنامه‌ریزی‌شده برای جلسه امروز که مربوط به «عبدالوهاب الرشید»، وزیر دارایی و «براک الشیتان» وزیر دولت در امور کابینه بود، اصرار دارد. به نقل از میدل‌ایست نیوز، این اقدامات با جلسه قریب‌الوقوع مجلس ملی کویت در سه‌شنبه برای استیضاح وزیر دارایی برای بررسی تعدادی از مسائل، از جمله موضوع بدهی‌ها صورت می‌گیرد. پس از گذشت بیش از دو ماه از انتخاب پارلمان جدید و مراسم تحلیف دولت جدید به ریاست «احمد النواف» اختلافات میان دولت و پارلمان کویت مجددا آغاز شده است.

bengevir

مقاومت در برابر تخریب روستای خان الاحمر

ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی دولت درباره ساخت‌وساز غیرقانونی در مناطق «ج» صحبت کرد و خواهان تخلیه این منطقه در واکنش به تخلیه شهرک «اورحاییم» شد. در عین حال روسای فراکسیون‌های ائتلاف دولتی در اسرائیل عصر یکشنبه روی اجرای یک سیاست جدید برای رویارویی با ساخت‌‌وسازهای فلسطینی در کرانه باختری و مشخصا مناطق «ج» اجماع کردند. طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، روسای گروه‌های شرکت‌کننده در ائتلاف دولت بر لزوم تخریب هرگونه ساخت‌وساز فلسطینی در مناطق «ج» در مراحل اولیه (که ۶۰ درصد کرانه باختری را تشکیل می‌دهد) در صورتی‌که صاحب خانه مجوز مقامات اسرائیل را نگرفته باشد، توافق کردند. این تصمیم که با موافقت نتانیاهو مواجه شده است در پی اختلافات بین یوآو گالانت،‌ وزیر امنیت از حزب لیکود و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی حاصل شد. شهروندان فلسطینی روز گذشته در این روستا برای مقابله با تصمیم بن گویر تجمع کردند. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطین علیه تصمیم بن گویر برای تخلیه روستای خان الاحمر شعار دادند.

Annalena Baerbock

آلمان گرفتار انزوای بین‌المللی

معاون وزیر امور خارجه لهستان روز گذشته اظهار کرد، در صورتی که آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین موافقت نکند، گرفتار انزوای بین‌المللی می‌شود. روز یکشنبه آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، برلین محدودیت صادر کردن تانک‌های لئوپارد به اوکراین را در صورتی که کشورهای ثالث یک چنین درخواستی ارائه کنند، بر می‌دارد. آرکادیوش مولارچیک، معاون وزیر امور خارجه لهستان اظهار کرد، بیانیه بربوک نشان داد فشار کشورهای غربی موثر بوده است. مولارچیک به یک شبکه رادیویی گفت: «باید درک شود در صورتی که آلمان با ارسال تانک به اوکراین موافقت نکند، خودش را گرفتار انزوای بین‌المللی می‌کند. اگر آنها به پایبندی به این وضع ادامه دهند، موضع‌شان بسیار ضعیف خواهد شد.» این مقام لهستانی بیان کرد: «یک بازی بزرگ نه فقط در ارتباط با پیروزی در اوکراین، بلکه همچنین در ارتباط با نفوذ آمریکا در اروپا در حال اجراست. آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها خیلی خوب این مسئله را درک می‌کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی