| کد مطلب: ۲۸۶۱

سیاستمداران

سیاستمداران

اتحاد مقابل اقدامات قیس سعید بولتون نامزد احتمالی انتخابات اعتصاب کامیون‌داران کره‌ای

zaineb

اتحاد مقابل اقدامات قیس سعید

جنبش‌النهضه تونس خواهان متحد کردن تلاش‌ها برای مقابله با آنچه کودتای رئیس‌جمهوری این کشور می‌خواند، شد. زینب البراهمی، رئیس دفتر حقوقی جنبش النهضه تونس در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «پرونده‌های زیادی علیه جنبش النهضه وجود دارد که هیچ‌گونه اسناد و مدارک قطعی درباره محکوم کردن النهضه به دست داشتن در آن وجود ندارد.» البراهمی افزود: «از جمله این پرونده‌ها که راشد الغنوشی، رهبر النهضه درباره آن مورد بازجویی قرار گرفت پرونده جمعیت «نماء» و پرونده اعزام جوانان تونسی به جنگ سوریه و عراق بود. راشد الغنوشی به مدت ۱۴ ساعت درباره پرونده اعزام جوانان تونسی مورد بازجویی قرار گرفت، درحالی‌که اطلاعات درباره این پرونده اشتباه بود. الغنوشی به خاطر احترام به عدالت در جلسات بازجویی حاضر شد، اما او به مصونیت خود به عنوان رئیس پارلمان پایبند است.» الغنوشی پیشتر در پرونده جمعیت نماء به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم متهم شده بود.

John Bolton

بولتون نامزد احتمالی انتخابات

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت، اگر نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه در ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ جلوی ترامپ را نگیرند، در این دوره از انتخابات شرکت خواهد کرد تا رئیس‌جمهور سابق آمریکا را از بازگشت به کاخ سفید منع کند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در یکی از برنامه‌های تلویزیون ان‌بی‌سی اظهار کرد: «اگر سایر نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه در ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق را از بازگشت مجدد به کاخ سفید و عرصه قدرت منع نکنند، من شخصا به چالش کشیدن او را در نظر خواهم گرفت.» وی افزود: «ما چندین نامزد احتمالی داریم که به دنبال شرکت در ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ هستند. فکر می‌کنم هر کدام از آنها قبل از اینکه نامزدی خود را رسما اعلام کنند، باید بگویند که دونالد ترامپ آدم اشتباهی بود. ما او را رد می‌کنیم. او متعلق به حزب جمهوری‌خواه نیست.» جان بولتون در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: «و صادقانه می‌گویم، اگر آن‌ نامزدهای احتمالی چنین کاری نکنند، این تنها چیزی است که من را به سمت رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ سوق می‌دهد.»

Yoon Suk Yeol

اعتصاب کامیون‌داران کره‌ای

مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند، یون‌سوک‌یول، رئیس‌جمهوری این کشور اعتصاب در جریان کامیون‌داران در این کشور را به تهدید اتمی کره شمالی شبیه دانسته و می‌گوید، چشم‌پوشی از این اقدامات غیرقانونی فقط به یک چرخه معیوب منجر خواهد شد. رئیس‌جمهوری کره جنوبی در جریان نشست غیرعلنی با معاون‌هایش این اظهارنظر مقایسه‌ای را مطرح کرده و گفت: «اقدامات اعتصابی کامیون‌داران کره جنوبی شبیه به تهدید اتمی کره شمالی است. اگر ما در برابر این اقدامات غیرقانونی و خشونت سر خم کنیم، این چرخه معیوب ادامه می‌یابد.» رئیس‌جمهور کره جنوبی رویکرد «تحمل صفر» را در برابر اعتصاب کامیون‌داران که روز دوشنبه وارد دوازدهمین روز خود شد، اتخاذ کرده است. وی پیشتر دستور اجرایی برگشت به کار را برای رانندگان کامیون‌های حمل سیمان داده و روز یکشنبه نیز به مقام‌های کره‌جنوبی فرمان داد تا برای دومین دستور در مقابل کامیون‌داران صنایع سوخت و فولاد آماده شوند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی