| کد مطلب: ۲۵۹۲

سیاستمداران

سیاستمداران

ناتو در لیبی فاجعه آفرید تقویت روابط قطر با اسپانیا اعتصاب بزرگ در بریتانیا

Amre Moussa

ناتو در لیبی فاجعه آفرید

دبیرکل پیشین اتحادیه عرب تأکید کرد که نتایج مداخله نظامی ناتو در لیبی فاجعه‌بار بود. عمرو موسی دبیرکل پیشین اتحادیه عرب در مصاحبه با اسپوتنیک در حاشیه همایش ائتلاف تمدن‌ها در مراکش گفت: «نتایج مداخله ناتو در لیبی در سال ۲۰۱۱ به حاکمیت لیبی لطمه زد. اوضاع لیبی در سایه خشم و انقلاب بسیار بد بود. آنچه در سال ۲۰۱۱ در منطقه رخ داد به دلیل نبود آگاهی و آموزش بود. در بسیاری از کشورها برای مدت بیش از ۷۰ سال اصلاحات لازم وجود نداشت. مداخله‌ها و توطئه‌ها علیه منطقه در کنار اشتباهات بزرگی که بیشتر کشورهای منطقه دچار آن شدند بر اوضاع در این کشورها تأثیر گذاشت. عدم توجه به اصلاحات در داخل؛ به این توطئه‌ها که از خارج انجام می‌شد، کمک کرد. باید رویکردهای واقعی درباره تحولات جهان عرب و تحولات در خارج برای حفظ امنیت ملی در منطقه ایجاد شود. جهان امروزه در مقابل چندین قطب است. باید با کشورهای اطراف جهان عرب مذاکراتی درباره آینده منطقه برای حفظ امنیت عرب‌ها و وجود یک موضع واحد درباره مسائل مورد توجه منطقه صورت گیرد.»

Felipe VI

تقویت روابط قطر با اسپانیا

خاندان سلطنتی در اسپانیا اعلام کرد که پادشاه این کشور با امیر قطر و نمایندگان شرکت‌های اسپانیایی فعال در قطر دیدار کرد. در پیام خاندان سلطنتی اسپانیا آمده است: «فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا با نمایندگان شرکت‌های اسپانیایی فعال در قطر و سپس با تمیم‌بن حمد آل ثانی، امیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.» در این پیام آمده است که پادشاه اسپانیا درصدد آن بود که از روابط تجاری دو کشور مطلع شود و با حدود ۳۰نماینده از شرکت‌های بزرگ اسپانیایی دیدار کرد. پس از سفر رسمی امیر قطر به مادرید در ماه مه، اسپانیا و قطر تلاش‌های خود را برای تقویت همکاری‌های دوجانبه بیشتر کردند. امیر قطر در آن سفر گفته بود که قطر حدود 7/4میلیارد یورو (9/4میلیارد دلار) در اقتصاد اسپانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد و دو کشور توافق کردند تا به سطح استراتژیک همکاری بین خود برسند.

jo grady

اعتصاب بزرگ در بریتانیا

کارکنان پست، معلمان و کارکنان دانشگاه در سراسر بریتانیا روز پنجشنبه با درخواست دستمزد بهتر دست به اعتصاب زدند و هشدار دادند که اقدامات صنفی بیشتر و اختلالات گسترده در آستانه کریسمس وجود خواهد داشت. بیش از 70000 کارمند در دانشگاه‌های بریتانیا، معلمان سراسر اسکاتلند و کارکنان پست رویال میل در بحبوحه اختلافات فزاینده درحالی‌که کارگران و مشاغل با بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، از کار دست کشیدند. جو گریدی، دبیر کل اتحادیه دانشگاه و کالج (UCU) گفت که برنامه‌ریزی‌های سه‌روزه به دلیل اختلاف بر سر حقوق بازنشستگی، شرایط کار و دستمزد، «بزرگ‌ترین اعتصاب در تاریخ آموزش عالی» است. معلمان در سراسر اسکاتلند نیز اولین روز اعتصابات را پس از تقریباً چهار دهه پس از شکست مذاکرات در مورد توافق دستمزد با دولت اسکاتلند و کنوانسیون مقامات محلی اسکاتلند آغاز کردند. اتحادیه کارگری مؤسسه آموزشی اسکاتلند اعضای خود را در «تمام مدارس اسکاتلند» به اعتصاب فراخواند و کلاس‌ها پس از ماه‌ها مذاکره برای دستمزد رضایت‌بخش بسته شد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی