| کد مطلب: ۱۲۸۹

مدیران

مدیران

آخرین خبرهای اقتصادی ایران و دنیا

زمان فروش بلیت جام جهانی

با نزدیک شدن به جام جهانی 2022 قطر، بسیاری منتظر اعلام شرایط تهیه بلیت بازی‌ها هستند. در این خصوص، محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: «فروش بلیت دوحه برای بازه زمانی جام جهانی از اواسط آبان‌ماه شروع می‌شود.» او اظهار کرد: «‌طبق مذاکرات انجام شده، احتمالا فروش بلیت‌های دوحه برای شرکت در رویداد جام جهانی از هفته دوم آبان‌‌ماه آغاز می‌شود. هیچ محدودیتی برای برقراری پروازها در این بازه زمانی نداریم اما نگران محدودیت بلیت‌های استادیومی و فرایند دریافت ویزای قطر هستیم که باعث محدودیت سفر به دوحه در این بازه زمانی شود وگرنه برای پاسخ تقاضای ایجادشده محدودیتی در عرضه نخواهیم داشت.» معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت آن‌قدری نیست که بلیت‌فروشی از مهرماه آغاز شود، ادامه داد: «از مهرماه تعداد پرواز ایران - قطر را برای تجار و بازرگانان افزایش می‌دهیم.

رهاورد بانکی مجلس یازدهم

طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران که در هفته‌های گذشته از زوایای مختلف مورد نقد و انتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران و مدیران بانکی قرار گرفت، همچنان مورد تاکید نمایندگان مجلس است. غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: «به یاری خدا یکی از رهاوردهای مجلس یازدهم طرح بانکداری جمهوری اسلامی خواهد بود.» وی با بیان اینکه «مجلس طرح بانکداری جمهوری اسلامی را با حساسیت پیگیری می‌کند»، عنوان کرد: «اینکه مجلس به‌طور ویژه برای بررسی این طرح جلسات فوق‌العاده برگزار کرده، نشان‌دهنده اهتمام مجلس به این موضوع است و من معتقدم که به یاری خدا یکی از رهاوردهای مجلس یازدهم طرح بانکداری جمهوری اسلامی خواهد بود.»

ضرورت تفکیک وزارت راه

بعد از ادغام وزارت راه و مسکن در سال 1390 در مقاطع مختلف کارشناسان و مدیران از ضرورت‌ تفکیک دوباره آن سخن به میان آورده‌اند. اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: «در ۱۱ سال گذشته که وزارت راه و شهرسازی ادغام شدند، نه حوزه مسکن بهبود پیدا کرده است و نه حوزه حمل و نقل کشور پیشرفتی داشته است. بنده با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق هستم، دلیل موافقت بنده نیز ربطی به دولت فعلی و وزیر فعلی ندارد. در دولت قبلی هم ما تفکیک وزارت راه و شهرسازی را دنبال می‌کردیم اما به دلایلی رای نیاورد. دلیل اصلی ما برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی این است که در ۱۱ سالی که این دو وزارتخانه در هم ادغام شدند، نه حوزه مسکن بهبود پیدا کرده است و نه حوزه حمل و نقل کشور پیشرفت داشته است. آمار و ارقام نیز به وضوح گویای این وضعیت است. آن اهدافی که قرار بود با ادغام این دو وزارتخانه حاصل شود، محقق نشده است. برای ادغام این دو وزارتخانه نیز یک تصمیم احساسی متناسب با شرایط آن دوره اتخاذ شد. زمانی که تصمیمی به هدف خود نرسیده، یعنی شکست خورده است. »

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی