| کد مطلب: ۱۲۶۰

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

آخرین خبرهای اقتصادی ایران و دنیا

آمار جدید مصرف سیگار

رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی می‌گوید مصرف سیگار ۷۵ تا۸۰ میلیارد نخ سیگار در سال است و این رقم حدود 5/2درصد سیگاری است که در دنیا مصرف می‌شود. آنطور که محمدرضاتاجدار گفته سیگار در ایران نسبت به سرانه درآمد در مقایسه با بسیاری از کشورهای آسیایی اروپایی، آمریکایی و حتی منطقه اقیانوسیه گران‌تر است. به گفته تاجدار ۴۷ درصد قیمت خرده‌فروشی سیگار به عنوان مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌شود و اگر مالیات و عوارض مواد اولیه و مالیات عملکرد پایان سال به این مبالغ اضافه شود، می‌توان گفت تولیدکنندگان کالای دخانی بابت تولید و فروش، بیش از ۶۰ درصد مالیات پرداخت می‌کنند. بنابراین این ادعا که رقم مالیات دخانیات کم است، حرف درستی نیست. رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی درباره قاچاق سیگار گفته همین الآن با توجه به اختلاف قیمت، بخش قابل توجهی از بازار ایران در اختیار سیگارهای قاچاق قرار گرفته و امسال هم شاهد افزایش قاچاق سیگار بودیم.

تکذیب نایاب شدن روغن موتور

رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران می‌گوید، شایعه کمبود روغن موتور در بازار به بهانه افزایش قیمت آن کذب است و تولید و عرضه روغن موتور در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است. در ماه‌های گذشته با وجود افزایش قیمت کارخانه‌ای روغن موتور برخی تولیدکننده‌ها نسبت به میزان افزایش قیمت ابراز نارضایتی کرده و از عرضه روغن موتور به بازار خودداری کردند؛ موضوعی که باعث کمبود روغن موتور و گرانی آن در بازار شد. با این حال، اسعد عزیزی در گفت‌وگو با ایرنا با تکذیب شایعه کمبود روغن موتور در بازار و گرانی آن گفته که در مورد روغن موتور بازار کاملاً به تعادل رسیده و چهار پالایشگاه اصلی تولیدکننده روغن موتور در طرف عرضه، تعادل کالایی دارند و از نظر قیمتی به قیمت مصرف‌کننده به مشتریان عرضه می‌شود.

ثبت شناسه برای پوشاک

براساس اعلام دبیرکل اتاق اصناف ایران ستاد مبارزه با قاچاق کالا در صدد تدوین بخشنامه‌ای است تا واردات پوشاک از طریق کوله‌بری، مسافری و ته‌لنجی را ساماندهی کند. هوشیار فقیهی به فارس گفته است: «متاسفانه به علت عدم حجیم بودن پوشاک، بخشی از واردات قاچاق از این طریق انجام می‌شود.» به گفته وی اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف در رابطه با مبارزه با پوشاک قاچاق در سطح عرضه همکاری‌های لازم را با ستاد مبارزه با قاچاق انجام می‌دهد و در گشت‌های مربوطه براساس نیاز قطعا در کنار ضابطان حضور خواهیم داشت و در شناسایی کالاهای قاچاق از غیرقاچاق کمک می‌کنیم. اخیرا حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز از ثبت شناسه برای پوشاک، لوازم یدکی و قطعات اتومبیل، لوازم خانگی، برخی مواد غذایی، تلفن همراه، تبلت، لوازم‌التحریر و غیره خبر داده بود. هوشیار فقیهی در این رابطه گفته است: «اجرایی شدن شناسه پوشاک موجب شناسایی قاچاق می‌شود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی