| کد مطلب: ۲۸۴۰

مدیران

مدیران

حامیان بذرپاش همکاری با تاجیک ها واریز سود سهام عدالت

mousavi

حامیان بذرپاش

«مهرداد بذرپاش» در حالی برای وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌شود که به نظر می‌آید اکثریت نمایندگان مجلس حامی او هستند و او با رای بالا می‌تواند کرسی وزارت‌خانه راه و شهرسازی را در اختیار گیرد. بذرپاش در صورت کسب رای اعتماد، جوان‌ترین عضو کابینه خواهد بود. او متولد ۱۳۵۹ است و در طول ۲۰ سال گذشته توانسته پست‌های مهمی از جمله ریاست دیوان محاسبات را داشته باشد. هرچند در طول دوران خدمتش اغلب مدیر بوده و در بدنه دستگاه‌ها کار اجرایی قابل ملاحظه‌ای نکرده اما «سیدکاظم موسوی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: «بذرپاش در امور اقتصادی نیز از تخصص لازم برخوردار بوده و گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است.» او با بیان اینکه اکثریت نمایندگان با انتخاب بذرپاش به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی موافق هستند، افزود: «مجلس پس از وزارت نیز حامی او خواهد بود و در اجرای تصمیماتش به او کمک خواهد کرد.»

mehrabian niroo

همکاری با تاجیک ها

تاکنون ایران و تاجیکستان ۱۴ کمیسیون برگزار کرده و اسناد مختلفی در این کمیسیون‌ها به امضا رسیده‌اند، اما در آخرین سفر مقامات تاجیکی به ایران، ۱۷ سند همکاری به امضا رسید. علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: «رئیس‌جمهور پس از انتخابات، اولین سفر خود را برای برگزاری جلسه مشترک با رئیس‌جمهور تاجیک به شهر دوشنبه داشت که در این سفر هشت سند به امضا رسید؛ پس از آن اجلاس شانگهای بود که ایران توانست عضو رسمی شانگهای شود. اسنادی که در طول زمان امضا شده‌اند، بخشی از آنها اجرایی و بخشی ضروری هستند که مسئولین دو کشور در بخش‌های مختلف با پیگیری‌های مستمر آنها را اجرایی کنند. اگر آمار مبادلات اقتصادی را مرور کنیم، در سال ۲۰۲۲ رشد ۳۰۰ درصدی داشته‌ایم. با فعال شدن بخش‌های اقتصادی دو کشور شاهد مبادلات اقتصادی مضاعفی هستیم که امیدواریم در سال‌های نیز ادامه‌دار باشد.»

Saham Edalat

واریز سود سهام عدالت

با توجه به اطلاعات اعلام‌شده، کل سود کسب‌شده شرکت‌های سهام عدالت در عملکرد سال 1400، برابر 60 هزار میلیارد تومان بوده است و قرار است این سود در دو نوبت به حساب حدود 49 میلیون ذی‌نفع سهام عدالت واریز شود که نوبت اول آن، در آذرماه و نوبت دوم در اسفندماه خواهد بود. «محمد خزائی» عضو هیات‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت براساس رویه هرساله در اسفندماه پرداخت خواهد شد، گفت: «کارگروه سه‌نفره سهام عدالت از بهمن ماه سال گذشته تشکیل شده و جلسات آن به صورت منظم برگزار می‌شود. تا امروز، دستاوردهای مهمی با توجه به تصمیمات این کارگروه کسب شده است. تعداد حدود 200 نفر از افرادی که برای حضور در شرکت‌های سرمایه‌پذیر کاندیدا شده بودند، در کارگروه مصاحبه و بررسی شدند. برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر نیز تصمیماتی گرفته شده است. بر این اساس، توانستیم سود سهام را به بیش از دو برابر افزایش دهیم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی