| کد مطلب: ۲۶۲۶

خبرسازان

خبرسازان

فرونشست در یک کیلومتری اصفهان خشکی ۶۰ درصد تالاب‌ها گروگان‌گیری در جنوب

izadi alireza

فرونشست در یک کیلومتری اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خبر داده، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که فرونشست به فاصله یک کیلومتری بناهای تاریخی رسیده است. علیرضا ایزدی ادامه داد: «براساس پایش‌ها فرونشست هنوز به بناهای تاریخی اصفهان نرسیده، اما تضمینی برای در امان ماندن این بناها از این خطر زودهنگام وجود ندارد.» او با اشاره به اینکه فرونشست، ناشی از خشکسالی، خشک شدن زاینده‌رود و برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی است، گفت: «فرونشست، امروز از دغدغه‌های اصلی در مدیریت شهری، میراث فرهنگی و... است. با این حال براساس پایش‌ها، تاکنون فرونشست به بناهای تاریخی اصفهان، آسیبی وارد نکرده و به عنوان مثال ترک‌هایی که در مسجد جامع دیده می‌شود، به دلیل اشتباه در حوزه کف‌سازی آن ایجاد شده است.»

madhaji moosa

خشکی ۶۰ درصد تالاب‌ها

رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به خشک شدن ۶۰درصد از مساحت تالاب‌های کشور گفت: «تقریبا تمام تالاب‌ها در پایین دست منابع تغذیه‌کننده آن‌ها یعنی رودخانه‌ها قرار دارند، بنابراین حق‌آبه تالاب‌ها در بالادست رودخانه، با مدیریت غیر صحیح آب در بخش کشاورزی یا صنعت پیش‌خور شده یا بلعیده شده است.» موسی مدحجی ادامه داد: «تالاب‌ها بخش مهمی از دارایی‌های هر کشور محسوب می‌شوند، اما متاسفانه در ایران هنوز ارزش این عرصه‌ها مغفول مانده و حداکثر دلیلی که ممکن است برای حفظ تالاب‌ها در نظر گرفت، ترس از ایجاد منبع ریزگرد و توفان‌های نمکی است؛ درحالی‌که جلوگیری از ایجاد منبع ریزگرد، ممکن است در اولویت چندم و حتی شاید اولویت هشتم ارزش‌های تالاب‌ها قرار بگیرد.»

bajahndi

گروگان‌گیری در جنوب

جانشین فرمانده انتظامی رودبارجنوب گفته، یک جوان ۲۰ساله اهل این شهرستان با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی پس از ۴۴روز اسارت از چنگال آدم‌ربایان آزاد شد. محمد بژندی در این باره گفت: «در مهرماه سال ۱۴۰۱ در پی گزارش یک فقره آدم‌ربایی در شهرستان رودبارجنوب، بلافاصله تیمی مجرب از ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند.» او ادامه داد: «در بررسی‌های اولیه مشخص شد، فردی ۲۰ساله توسط پنج نفر از سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه موتورسیکلت در کوچه منتهی به منزل شخصی، پس از ضرب و شتم ربوده شده است.» جانشین فرمانده انتظامی رودبارجنوب گفت: «کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به شناسایی هویت آدم‌ربایان و دستگیری دو نفر از عاملان گروگان‌گیری در استان هرمزگان شدند. در اعترافات آنها مشخص شد، با درخواست دریافت ۱۱میلیارد تومان وجه نقد، از کشور ایالات‌متحده عربی (دوبی)، این فرد را ربوده و به سیستان‌و‌بلوچستان انتقال داده‌اند. سرانجام با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس‌آگاهی «رودبارجنوب»، آدم‌ربایان بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی، فرد ربوده‌شده را پس از ۴۴روز آزاد کردند. تحقیقات تخصصی پلیس برای دستگیری متهمان متواری این پرونده ادامه دارد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی