| کد مطلب: ۲۶۲۷

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

تشکل‌ها را منحرف نکنید انتقاد از وضعیت قطارهای باری مشکلاتی که بیمه ایجاد کرد

nabipoor

تشکل‌ها را منحرف نکنید

در حال حاضر انجمن‌ها و اتحادیه‌های بسیاری در حوزه کشاورزی و دام و طیور فعالیت دارد. لذا راه‌اندازی انجمنی جدید منجر به تداخل امور با یکدیگر می‌شود. ناصر نبی‌‌پور، نایب رئیس اتحادیه سراسری مرغ تخم‌‌گذار گفت: «یکی از دلایلی که منجر به گلایه کارشناسان حوزه تولید شده و آن را آفتی برای فعالیت‌های تولیدی می‌دانند حضور نهادهای بسیار در یک بخش است. فعالیت تشکل‌‌های بسیار منجر به همپوشانی شده و فرایند انجام امور را طولانی می‌کند. پیش از تصمیم‌گیری باید با فعالان بخش خصوصی نیز مشورت شود کسانی که در بطن کسب‌وکارها فعالیت داشته و با مسائل و مشکلات از نزدیک آشنا هستند. دولت باید امور را به بخش خصوصی واگذار کند زیرا آنها بهتر می‌توانند به مشکلات حوزه خود رسیدگی کنند.»

nazari sobhan

انتقاد از وضعیت قطارهای باری

هرچند که سرعت بازرگانی حمل بار ترانزیت در ایران نسبت به برخی از کشورها بهتر است اما سرعت حمل بار داخلی در حال حاضر در ایران حدود 5/3کیلومتر در ساعت است، یعنی سرعتی نزدیک به سرعت حرکت انسان پیاده که علت این سرعت بسیار پایین هم عمدتا توقفات بین ایستگاهی در مسیر است. سبحان نظری، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی درباره انتقادات وزیر سابق راه و شهرسازی درباره سرعت پایین سیر قطار باری (١٠ کیلومتر در ساعت) اظهار داشت: «موضوع سرعت در راه‌آهن یک مفهوم پیچیده است، سرعت ١٠ کیلومتر در ساعت در بخش باری به‌عنوان متوسط سرعت سفر قطار در بازه زمانی بلندمدت عدد نامناسبی محسوب نمی‌شود البته نمی‌توان این سرعت را با استانداردهای بین‌المللی در سرعت‌های بازرگانی قابل مقایسه دانست. هرچند سرعت ریلی بازرگانی در ایران از کشورهای روسیه، چین و آلمان و... بسیار کمتر است، اما باید توجه داشته باشیم که همین سرعت از سرعت قطار باری در ترکیه بالاتر است.»

karimi eydali

مشکلاتی که بیمه ایجاد کرد

۹۰درصد از کارگران با این بیمه تکمیلی مشکل پیدا کردند. در عین حال بیمه آتیه‌سازان سال گذشته از ضرر میلیاردی خود خبر داد. عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در انتقاد از بستنِ قراردادِ مجدد با بیمه تکمیلی آینده‌سازان حافظ گفت: «آقایان کارشناسانه با این موضوع برخورد کنند. از طرفی می‌گویند سازمان تأمین اجتماعی با پرداختِ ۵۰درصد از هزینه‌ی بیمه تکمیلی مخالفت کرده است و از طرفی دیگر هزینه‌ها قرار است افزایش پیدا کند.» این فعال کارگری گفت: «برای بیمه تکمیلی کارگران یا باید به سراغ شرکتی توانمند رفت و یا با شرکت‌های مختلف قرارداد بست. هر شرکت می‌تواند با سه چهار استان قرارداد ببندد که در این صورت هم کنترل راحت‌تر است و هم شرکت‌ها بیشتر می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.» دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: «نظر و رضایت بازنشستگان هر استان برای بستنِ بیمه تکمیلی باید پرسیده شود. اینکه می‌گویند ما قرارداد می‌بندیم و هر کس خواست حذف کند قابل قبول نیست.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی