| کد مطلب: ۴۹۲۵

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

محدودیت در گارانتی لوازم خانگی بازار سرد ماهی واردات گوشت از هفته جاری

pazooki akbar1

محدودیت در گارانتی لوازم خانگی

شرکت‌های خارجی مثل ال‌جی و سامسونگ اردیبهشت امسال طی نامه‌ای اعلام کردند کالاهایی که پنج سال از واردات آنها گذشته باشد، دیگر گارانتی نمی‌کنند، حتی اگر ضمانت شرکتی داشته باشد؛ پس اگر کالا پنج سال در انبار فروشنده بماند، ضرر می‌کند. اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد لوازم خانگی کالاهای خارجی در سطح عرضه قاچاق هستند، به ایسنا گفت: «خریداران می‌توانند با ارسال کد شناسه و کد رهگیری کالا به شماره #۴*۷۷۷۷* از اصالت دستگاه مطمئن شوند. همچنین اطلاعات تاریخ تولید شرکت و ... نیز در دسترس خواهد بود. راه دوم استفاده از سامانه جامع تجارت و سامانه جامع گارانتی است. در سامانه گارانتی می‌توان دید که گارانتی که فروشنده عرضه می‌کند اعتبار دارد یا خیر. همچنین در سامانه می‌توانید لیست گارانتی‌های غیرمعتبر را مشاهده کنید.» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین هشدار داد که مردم مراقب باشند به‌ویژه در فضای مجازی کالای تقلبی یا بدون گارانتی نخرند.

Nabizadeh arash

بازار سرد ماهی

باتوجه به اینکه قیمت ماهی قزل‌آلا در توان خرید مردم نیست تقاضای خرید آن در داخل بسیار کم است و بازار داخلی جذاب نیست، لذا بازار صادرات این محصول خوب شده و کشورهای جنوب خلیج‌فارس، عراق و روسیه مشتریان این محصول هستند. آرش نبی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی به ایسنا گفت: «امسال حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن ماهی قزل‌آلا در کشور تولید شده است. پیش‌بینی می‌شود سال آینده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید افزایش یابد، زیرا بازارهای صادراتی خوبی ایجاد شده و انگیزه تولیدکنندگان نیز بالا رفته است.» او ادامه داد: «اگر بتوانیم بازارهای صادراتی را حفظ کنیم و آنها را توسعه دهیم، میزان تولید ماهی قزل‌آلا تا ۱۴۰ هزار تن هم خواهد رسید. البته بارندگی‌های امسال نیز در بسیاری از مزارع امیدواری ایجاد کرده است، زیرا مشکل کم‌آبی وجود ندارد.»

Agahi farhad

واردات گوشت از هفته جاری

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ابتدای هفته آینده گوشت با کیفیت تازه از کشورهای رومانی و استرالیا در حجم مطلوب وارد کشور می‌شود. به گزارش انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی، فرهاد آگاهی، رئیس انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی گفت: «در پی توافقات انجام‌شده با وزارت جهاد کشاورزی، واردکنندگان با سابقه و خوشنام برای حل مشکل گرانی گوشت و کمک به تنظیم بازار، علاوه بر واردات گوشت از مبادی روسیه، قزاقستان و مغولستان، اقدام به واردات گوشت باکیفیت تازه از کشورهای رومانی و استرالیا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشت گوسفندی کرده‌اند. محموله‌های گوشت با کیفیت از طریق هواپیما و تریلی‌های مجهز به یخچال‌ به‌صورت متعدد و برنامه‌ریزی شده از ابتدای این هفته وارد کشور شده و به سرعت در بازار توزیع می‌شود. واردات گوشت قرمز تا سه ماه آینده و تا زمانی که قیمت این محصول به تعادل رسیده و منطقی شود، ادامه خواهد داشت.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی