| کد مطلب: ۲۷۱۷

سیاستمداران

سیاستمداران

محکومیت اسکات موریسون خروج ترکیه و آمریکا از سوریه درخواست‌ به‌رسمیت شناختن فلسطین

Scott Morrison

محکومیت اسکات موریسون

پارلمان استرالیا به محکومیت اسکات موریسون، نخست‌وزیر سابق این کشور به‌دلیل انتصاب مخفیانه‌اش در چندین وزارتخانه در زمان همه‌گیری ویروس کرونا رای داد. اسکات موریسون که قدرت را در انتخابات سراسری ماه مه از دست داد، پنج انتصاب مخفیانه در دوران همه‌گیری داشت که از جمله این وزارتخانه‌ها می‌توان به وزارت بهداشت، دارایی، خزانه‌داری، منابع طبیعی و امور داخلی اشاره کرد. طی جلسه محکومیت این نخست‌وزیر سابق استرالیا، ۸۶رای موافق و ۵۰رای مخالف داده شد. اسکات موریسون پیش از رای‌گیری در پارلمان گفت: «تصمیمات من قانونی بود و این تصمیم در صورتی که برخی وزرا در زمان همه‌گیری کرونا صلاحیت نداشتند، لازم و ضروری بود. امروز خطاب به کسانی که می‌خواهند علیه من رای بدهند، می‌گویم که دست از این کار بردارند و از خود بپرسند که آیا تا به حال با بحرانی مواجه شده‌اند که چشم‌انداز آن کاملا ناشناخته و نامعلوم باشد؟»

al hakem

خروج ترکیه و آمریکا از سوریه

به‌دنبال جدی شدن تهدیدهای آنکارا به انجام عملیات زمینی در مناطق شمالی سوریه، معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی از شورای امنیت خواست که ترکیه و آمریکا را ملزم به خروج از خاک کشورش کند. الحکم دندی، معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جریان نشست شورای امنیت تاکید کرد که نشست‌های این شورا درباره سوریه بدون توقف حمایت از تروریسم، پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامی و لغو اقدامات اجباری بی‌فایده است. دندی گفت: «برخی از اعضای شورای امنیت بر نادیده گرفتن چالش‌های اصلی در سوریه از تروریسم و تجاوزات به خاک آن گرفته تا درد و رنج مردم سوریه درپی اقدامات اجباری پافشاری می‌کنند. بهانه‌های ترکیه برای توجیه حملات خود به اراضی سوریه به‌ویژه در سایه ادامه حمایت آن از گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» برای همه آشکار شده است. سوریه از شورای امنیت می‌خواهد ترکیه را ملزم به پایان حضور نظامی غیرقانونی خود در اراضی سوریه کند.»

ahmad abolgheyz

درخواست‌ به‌رسمیت شناختن فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب از تمام کشورهای جهان خواست کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسند تا به عضویت کامل در سازمان ملل دست یابد. احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های مکرر اسرائیل علیه ملت فلسطین و قتل غیرنظامیان و افزایش یورش‌ها در دوره اخیر و سکوت بین‌المللی درباره محاصره ظالمانه بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه برای ۱۵ سال انتقاد کرد. ابوالغیط گفت: «من از تمام کشورهای جهان می‌خواهم کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسند تا فلسطین بتواند به عضویت کامل در سازمان ملل دست یابد. ما همچنین از تمام کشورها می‌خواهیم به فلسطین برای پیگیری پرونده اشغالگری اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی کمک کنند. این روند به ملت فلسطین این امید را می‌دهد که جهان مسئله فلسطین را کنار نگذاشته و قانون بین‌المللی در برابر منطق زورگویی عقب‌نشینی نکرده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی