| کد مطلب: ۳۹۷۸

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

برجام نمرده است با اروپا هم‌نظر هستیم افزایش فشار آمریکا بر چین

josep borrell fontelles copy

برجام نمرده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که توافق هسته‌ای با ایران نمرده است، اما به پیش نمی‌رود. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در توئیتی نوشت: «ما امروز اقداماتی علیه استفاده دولت ایران از زور علیه شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز و مردم خودش اتخاد کردیم. ما 18 شخص و 19 نهاد که شامل مقامات بالارده سپاه پاسداران و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای مهم می‌شود را تحریم کردیم. همچنین لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در توئیتی به نقل از بورل نوشت: «برجام در وضعیت سکون قرار دارد. نمرده است اما به پیش نیز نمی‌رود.»

ned price 2

با اروپا هم‌نظر هستیم

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری، به سوالاتی درباره مواضع اتحادیه اروپا در قبال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اروپا و رویکرد آمریکا نسبت به این مواضع پاسخ داد. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با اشاره به اقدامات جدید تحریمی این‌ کشور و متحدان اروپایی‌اش ایران را متهم به «نقض حقوق بشر» کرد و گفت که آمریکا در این زمینه همراه انگلیس و اتحادیه اروپا عمل کرده است. او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره روند قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی این نهاد اروپایی و اینکه وزیر امور خارجه ایران گفته است که بورل به او اطمینان داده است نام سپاه در این فهرست قرار نگرفت، گفت: «ما شاهد اظهاراتی از سوی وزیر امور خارجه ایران بوده‌ایم که حداقل جای تردید دارد.» پرایس ادامه داد: «ما درباره متحدان اروپایی‌مان از موضع قوی و اصولی اروپا در قبال سپاه پاسداران استقبال می‌کنیم.»

robert malley

افزایش فشار آمریکا بر چین

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی از قصد واشنگتن برای افزایش فشار بر چین جهت جلوگیری از واردات نفت ایران خبر داد. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با این شبکه گفت که آمریکا با تلاش برای به اجرا درآوردن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، فشار بر چین را جهت متوقف کردن واردات نفت از ایران افزایش خواهد داد. مالی با ادعای اینکه «چین مقصد اصلی صادرات قاچاق ایران است»، اظهار داشت که مذاکرات برای منصرف کردن چین از خریداری نفت ایران «شدت خواهد گرفت.» او گفت: «آمریکا اقداماتی را که لازم باشد برای جلوگیری از صادرات نفت ایران و ممانعت از خریداری آن توسط دیگر کشورها انجام خواهد داد.» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد: «ما هیچ‌یک از تحریم‌های‌مان را علیه ایران، به‌ویژه در زمین فروش نفت ایران کاهش نداده‌ایم. تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران، با خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ و بازگردانده شدن تحریم‌های این کشور علیه ایران، دوباره به اجرا درآمدند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی