| کد مطلب: ۳۱۴۶

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

سفر امیرعبداللهیان به اردن برجام جدای از اعتراضات انتصاب سفیر ایران در افغانستان

amir abdollahian

سفر امیرعبداللهیان به اردن

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست امان به اردن سفر می‌کند. بعد از برگزاری نشست بغداد در ماه آگوست گذشته، امان پایتخت اردن قرار است در بیستم ماه جاری میلادی (۲۹ آذرماه) میزبان نشستی منطقه‌ای در خصوص عراق باشد. در این نشست به مانند نشست قبلی در بغداد، قرار است حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ریاست هیئت ایران را برعهده داشته باشد. در این نشست قرار است ایران و ترکیه و تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان مشارکت داشته باشند. فرانسه نیز به مانند نشست قبلی بغداد در این نشست حضور خواهد داشت. فواد حسین، وزیر خارجه عراق گفت:«نسخه دوم نشست بغداد در بیستم ماه جاری در امان برگزار می‌شود، در نشست اول ایران و ترکیه حضور داشتند و انتظار داریم که این دو کشور در نشست آتی نیز
شرکت کنند.»

thomas greenfield

برجام جدای از اعتراضات

نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن پیامی برای تهران دارد تاکید کرد، توافق هسته‌ای جدای از مسئله اعتراضات در داخل ایران است. لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت، حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل پیامی برای تهران به همراه دارد مبنی بر اینکه ما خشونت علیه زنان را محکوم می‌کنیم. وی در ادامه اظهارات خود گفت مسئله توافق هسته‌ای به‌طور کامل جدای از مسئله اعتراضات در ایران است. نماینده آمریکا در بخشی از گفت‌وگوی خود خاطرنشان کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به شفافیت اعلام کرده است ما قبول نمی‌کنیم که ایران سلاح هسته‌ای بسازد. در نشست اخیر کمیسیون مقام زن سازمان ملل، قطعنامه حذف ایران از این کمیسیون با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

kazemighomi hasan

انتصاب سفیر ایران در افغانستان

حسن کاظمی‌قمی، به عنوان سفیر ایران در افغانستان معرفی شد. بنا براعلام عباس بدری‌فر، رایزن سفارت ایران در کابل، با توجه به اینکه ماموریت بهادر امینیان به‌عنوان سفیر پیشین در افغانستان به پایان رسیده است، حسن کاظمی‌قمی به‌عنوان سفیر ایران در این کشور معرفی شده است. کاظمی‌قمی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان فعالیت داشت. با توجه به اینکه هفته گذشته خبری مبنی بر تعیین کاظمی‌قمی به‌عنوان سرپرست سفارت ایران در کابل منتشر شده بود، وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، او همچنان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان خواهد بود.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی