| کد مطلب: ۳۱۱۷

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

حمایت از رایزنی با آژانس ابراز نگرانی ویلیام برنز روی برجام متمرکز نیستیم

mikhail olianov

حمایت از رایزنی با آژانس

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی از سفر مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران استقبال کرد. خبرگزاری تاس نوشت، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت که روسیه از رایزنی‌های آتی میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران استقبال می‌کند، اگرچه کسی انتظار هیچ گشایشی را ندارد. اولیانوف گفت: «این رایزنی‌ها قرار است در نیمه دوم ماه نوامبر اواخر آذر انجام شود، اما قطعنامه «بدموقع و غیرسازنده» آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه که اخیرا علیه ایران در شورای حکام آژانس با هدف اعمال فشار بر ایران صادر شد، این گفت‌وگوها را به تعویق انداخت.

william burns

ابراز نگرانی ویلیام برنز

رئیس سازمان سیا با تکرار ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در حملات علیه اوکراین ارتباط میان تهران و مسکو را تهدیدی برای دوستان آمریکا در منطقه دانست. ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا در گفت‌وگو با شبکه پی‌بی‌اس درباره ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ علیه اوکراین و ارتباط میان تهران و مسکو اظهار داشت: «نسبت به رابطه ایران و روسیه بسیار نگران هستم. در طول تاریخ، بی‌اعتمادی زیادی میان روس‌ها و ایرانی‌ها وجود داشته، اما آنها اکنون به یکدیگر نیاز دارند.» وی در ادامه با تکرار این ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «آنچه در حال ظهور است، دست‌کم آغاز یک مشارکت دفاعی تمام‌عیار میان روسیه و ایران است؛ از طریق ارائه پهپادهای ایرانی به روس‌ها که در حال کشتن غیرنظامیان اوکراینی هستند و روس‌ها نیز در حال بررسی‌ روش‌هایی برای حمایت‌ از ایران در زمینه‌های فنی و فن‌آوری هستند.»

Vedant Patel

روی برجام متمرکز نیستیم

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با بیان اینکه ‌«دولت بایدن متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است» اظهار داشت: «به صراحت گفته‌ایم که در حال حاضر روی برجام متمرکز نیستیم.» ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود با اعلام دوباره حمایت واشنگتن از ناآرامی‌های اخیر در ایران ادعاها درخصوص نحوه برخورد با افراد حاضر در این ناآرامی‌ها را تکرار کرد. این دیپلمات آمریکایی درباره موضع رژیم صهیونیستی درقبال برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: «همان‌طور که می‌دانید رئیس‌جمهور بایدن و وزیر امورخارجه او از زمان روی کار آمدن این دولت آشکارا گفته‌اند که هرچه در توان داشته باشند، برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهند داد اما اکنون باید به‌طور شفاف بگویم که در حال حاضر تمرکز ما روی برجام نیست و ما کماکان نسبت به هر چیزی که در این رابطه از سوی تهران انجام می‌گیرد، بسیار بدبین هستیم، چه در ارتباط با مسائل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و چه موضوعات دیگر.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی