| کد مطلب: ۳۰۹۱

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

بیانیه وزارت خارجه شناورهای اسرائیلی در خلیج‌فارس واکنش ایران به قطعنامه

vezarat kharejeh

بیانیه وزارت خارجه

وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به جمع‌بندی شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا و مواضع خصمانه برخی دولت‌های اروپایی بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:«در جریان مذاکرات برای از سرگیری اجرای کامل و موثر برجام، مطالبات جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب برجام و مذاکرات وین بوده است. اما فهرست بلند نقض‌های فاحش طرف‌های اروپایی و آمریکایی در زمان اجرای برجام، ایران را ناگزیر می‌سازد که برای آینده واقع‌بین باشد. هدف جمهوری اسلامی ایران، انعقاد یک توافق پایدار و باثبات است؛ توافقی که در آن اولاً انتفاع عملی ایران از لغو تحریم‌ها تضمین شود؛ و ثانیاً، تحت تاثیر سیاست داخلی دولت‌ها به‌سادگی نقض نگردد. جمهوری اسلامی ایران، براساس پیش‌نویس مذاکرات وین که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده بود، آماده جمع‌بندی مذاکرات است. اکنون طرف‌های غربی مقابل هستند که با اتخاذ سیاستهای غیرواقع‌بینانه و محاسبات اشتباه، دچار سردرگمی هستند. جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک عضو مسئولیت‌پذیر معاهده عدم اشاعه، همواره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس تعهدات بین‌المللی خود و متناسب با شأن و جایگاه تخصصی و فنی آژانس همکاری داشته و مصمم به ادامه این همکاری‌ها است. به کشورهای غربی نیز توصیه می‌کنیم که با پرهیز از سیاسی‌کاری، فضای همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس را تخریب نکنند.»

photo dawson roth us navy 129896

شناورهای اسرائیلی در خلیج‌فارس

پایگاه اینترنتی عبری‌زبان «اسرائیل دیفنس» اعلام کرد، شناورهای بدون سرنشین ارتش رژیم صهیونیستی وارد آب‌های خلیج‌فارس شده است. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از این پایگاه صهیونیستی افزود، این اقدام در چارچوب رزمایش آمریکا در خصوص بررسی هماهنگی میان شناورهای بدون سرنشین تولیدشده توسط ۱۷ شرکت در سراسر جهان انجام شده است. براساس این گزارش، شناورهای اسرائیلی در پایگاه ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین پهلو گرفته و برای این منظور از آب‌های خلیج‌فارس عبور کرده‌اند. ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا رزمایشی سه‌هفته‌ای را از ۲۳ نوامبر گذشته آغاز کرده که هدف آن ایجاد هماهنگی میان ظرفیت‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های کنترل از راه دور است.

kanani

واکنش ایران به قطعنامه

سخنگوی وزارت امور خارجه به تصویب قطعنامه ضدایرانی وضعیت حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد. ناصر کنعانی، در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل که به روال چند سال گذشته به پیشنهاد کانادا و با حمایت کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی مطرح شد، این قطعنامه را منعکس‌کننده دورویی و نفاق بانیان آن و فاقد مشروعیت و اعتبار دانست. سخنگوی وزارت امور خارجه رویکرد ریاکارانه بانیان این قطعنامه در استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را مصداق بارز سوءاستفاده از مفاهیم و ارزش‌های متعالی حقوق بشری برای پیشبرد اغراض کوته‌بینانه سیاسی دانست.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی