| کد مطلب: ۲۷۴۵

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

زنگ خطر برای اسرائیل بیانیه کاخ سفید درباره ایران با ایران تعامل نکنید!

kanani

زنگ خطر برای اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت که زنگ‌های خطر برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن به‌صدا درآمده است. ناصر کنعانی در صفحه شخصی خود در رشته‌توئیتی نوشت:«زنگ‌های خطر برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن به‌صدا درآمده است؛ بحران و بن‌بست سیاسی و امنیتی داخلی در اسرائیل، تسری مقاومت ضداشغالگری از غزه به کرانه غربی و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، جهانی شدن نفرت از رژیم اسرائیل که ابعادی از آن در حاشیه ‎ جام جهانی فوتبال در قطر دیده می‌شود، تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در معرفی روز تأسیس «اسرائیل» به روز «فاجعه و نکبت» و... تمرکز رژیم آپارتاید صهیونیستی و حامیان آن بر ایران‌هراسی، تلاشی مذبوحانه و نافرجام برای انحراف انظار از مسئله فلسطین و دادن تنفس مصنوعی به اسرائیل در حال مرگ است. تقلّای رژیم اسرائیل با حمایت رژیم آمریکا به‌منظور سازش با تعداد بیشتری از دولت‌ها، تأثیری در تقلیل تنفر ملت‌های جهان نسبت به این رژیم و ماهیت نامشروع آن نخواهد داشت. پیروز واقعی جام جهانی، ملت فلسطین و شکست‌خورده آن رژیم صهیونیستی است.»

UU JoeBiden Faded Denim Medium

بیانیه کاخ سفید درباره ایران

کاخ سفید در پی دیدار روسای‌جمهور آمریکا و فرانسه با صدور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه به صحبت درباره ایران پرداخت. در بیانیه‌ روز پنج‌شنبه کاخ سفید که پس از دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، منتشر شده، آمده است: «روسای‌جمهور احترام خود را نسبت به مردم ایران، به‌ویژه زنان و جوانان ایرانی ابراز کردند که به‌طور شجاعانه برای دریافت حق خود در رابطه با حقوق بشر و آزادی‌های بنیادی دست به اعتراض می‌زنند.» این بیانیه با تکرار ادعاهای واهی درباره ایران می‌افزاید: «آنها (روسای‌جمهور دو کشور) مصمم هستند اطمینان یابند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. فرانسه و ایالات متحده به همکاری خود با شرکای بین‌المللی برای رسیدگی به تشدید هسته‌ای ایران، همکاری ناکافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - که شامل مشکلات جدی و حل‌نشده در رابطه با تعهدات ایران ذیل توافق عدم اشاعه هسته‌ای می‌شود - و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این کشور در خاورمیانه اعم از ارسال موشک و پهپاد به بازیگران غیردولتی ادامه می‌دهند.» در بیانیه کاخ سفید ذکر شده است: «این ارسال تسلیحات می‌تواند شرکای مهم در حوزه خلیج(فارس) و امنیت و ثبات در منطقه را تهدید، قوانین بین‌المللی را نقض و به جنگ روسیه علیه اوکراین کمک کند. »

hilary

با ایران تعامل نکنید!

وزیر خارجه پیشین آمریکا اظهار کرد که واشنگتن با خروج ترامپ از برجام، چشم‌های خود در ایران را از دست داد. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا روز جمعه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران عنوان کرد: «من بودم سر هیچ مسئله‌ای از جمله مذاکرات هسته‌ای به تعامل با ایران نمی‌پرداختم.» وی در ادامه گفت: «زمانی که ترامپ ما را از توافق خارج کرد، ما چشم‌هایی که در ایران داشتیم تا نظاره کنند که آنها چه کارهایی انجام می‌دهند را از دست دادیم. باور دارم که ایرانیان سانتریفیوژهای‌شان را بار دیگر به راه انداخته باشند.» کلینتون در ادامه گفت تا زمانی که «مردم ایران درحال ایستادگی هستند»، واشنگتن نباید نشان دهد که «به دنبال توافق است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی