| کد مطلب: ۲۶۶۶

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

تصویب الحاق به شانگهای احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه سفر السودانی به ایران

kanani

تصویب الحاق به شانگهای

وزیر امور خارجه رأی قاطع مجلس به لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای را نشانگر عزم و جدیت کشورمان برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و اقتصادی و تقویت نگاه به آسیا دانست. حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «رأی قاطع مجلس شورای اسلامی به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای نشانگر عزم و جدیت کشورمان برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و اقتصادی و تقویت نگاه به آسیاست.» وزیر امور خارجه افزود: «رویکرد چندجانبه‌گرایی، واقعیت قرن حاضر است.» در جلسه علنی روز یکشنبه، ۶ آذرماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، بررسی ماده واحده لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در دستور کار قرار گرفت و با رای موافق ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

hans

احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه

در پی پیشگامی آلمان برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد رویدادهای اخیر ایران و تکرار اظهارات مقامات آلمانی، هانس اودو موتسل، سفیر جمهوری فدرال آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد. در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات مداخله‌جویانه و بی‌پایه و اساس مقامات آلمانی به سفیر این کشور ابلاغ گردید. همچنین به سفیر آلمان گفته شد، قطعنامه اخیر نشست ویژه شورای حقوق بشر گامی اشتباه براساس رویکردی کاملا سیاسی و ابزاری نسبت به حقوق بشر می‌باشد و از اساس مردود است و جمهوری اسلامی ایران با هر سازوکاری که بر مبنای آن تعریف شده، همکاری نخواهد کرد. همچنین تصریح گردید، همراهی آلمان و سایر کشورهای اروپایی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا که موجب نقض فاحش حقوق بشر مردم ایران گردیده، این کشورها را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت برای طرح ادعاهای حقوق بشری می‌سازد.

Qasim al Araji

سفر السودانی به ایران

مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور روز سه‌شنبه سفری به تهران خواهد داشت و درخصوص موضوع حملات ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان گفت‌وگو خواهد کرد. قاسم‌الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با شبکه روداو درخصوص حملات اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان گفت که تفاهم‌هایی میان بغداد و اربیل انجام شده است و یک کمیسیون عالی برای تفاهم با جمهوری اسلامی ایران و همچنین ترکیه برای ایجاد راه‌حل‌های مناسب تشکیل خواهد شد. وی تاکید کرد که بغداد هرگونه نقض حاکمیت عراق را نمی‌پذیرد و محمد شیاع‌السودانی، نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه سفری به تهران خواهد داشت و به‌طور جدی و مفصل درمورد این موضوع با مقامات ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی