| کد مطلب: ۲۶۳۹

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

رایزنی‌های السودانی در تهران هشدار داده بودم انگیزه‌های سیاسی قطعنامه‌

mohammad shia al soodani

رایزنی‌های السودانی در تهران

مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور روز سه‌شنبه سفری به تهران خواهد داشت و درخصوص موضوع حملات ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان گفت‌وگو خواهد کرد. قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با شبکه روداو در خصوص حملات اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان گفت که تفاهم‌هایی میان بغداد و اربیل انجام شده است و یک کمیسیون عالی برای تفاهم با جمهوری اسلامی ایران و همچنین ترکیه برای ایجاد راه‌حل‌های مناسب تشکیل خواهد شد. وی تاکید کرد که بغداد هرگونه نقض حاکمیت عراق را نمی‌پذیرد و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه سفری به تهران خواهد داشت و به‌طور جدی و مفصل درمورد این موضوع با مقامات ایران گفت‌وگو خواهد کرد. پیش از این محمدکاظم آل‌صادق، سفیر ایران در عراق، اظهار کرد: «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق اواسط هفته جاری برای دیدار به مقامات ایران به تهران سفر می‌کند.

marandi

هشدار داده بودم

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با اشاره به بحران انرژی که هم‌اکنون اروپا با آن مواجه است، در توئیتر نوشت: «پیشتر به غربی‌ها هشدار داده بودم که زمستان در راه است.» محمد مرندی کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در حساب کاربری خود در توئیتر با بازنشر صفحه اول نشریه اکونومیست که در شماره جدید آن مقاله‌ای درباره بحران انرژی در اروپا همزمان با فرارسیدن فصل سرما در این قاره نوشته شده است، به‌طور تلویحی گفت که غرب می‌توانست از فرصت مذاکرات هسته‌ای با ایران برای حل بحرانی که هم‌اکنون با آن مواجه است، استفاده کند. وی در پیام خود نوشت: «لیبرال‌های ایرانی طرفدار غرب عصبانی هستند زیرا من در جریان مذاکرات هسته‌ای در وین به غربی‌ها هشدار دادم که زمستان در راه است. پاسخ صادقانه من به جنگ روانی آنها.» مرندی ادامه داد: «نخبگان/مذاکره‌کنندگان غربی مدعی بودند که ایران به توافق نیاز دارد اما آنها می‌توانند بدون توافق هم به کار خود ادامه دهند.»

pake aeen

انگیزه‌های سیاسی قطعنامه‌

یک دیپلمات پیشین ایران با بیان اینکه قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل دارای انگیزه‌های سیاسی است، تاکید کرد: «ما اعتباری برای این قطعنامه‌ها قائل نیستیم، آن‌ها فاقد ارزش هستند و صدور چنین قطعنامه‌هایی مصداق دخالت در امور داخلی کشورهاست.» محسن پاک‌آئین در گفت‌وگویی با تحلیل خود از تصویب قطعنامه ضدایرانی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت:‌ «این قطعنامه‌های ضدایرانی در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد موضوع جدیدی نیست و ربطی به وضعیت فعلی ایران هم ندارد، آن‌ها هر سال به یک بهانه‌ای علیه ایران قطعنامه صادر می‌کنند. از ابتدای انقلاب شاهد این وضعیت هستیم، هر سال به بهانه‌های مختلف، یک بار در مورد حقوق بهایی‌ها و بار دیگر درباره اعدام قاچاقچی‌های مواد مخدر چنین قطعنامه‌هایی را علیه ایران صادر می‌کنند. در واقع انگیزه اصلی این قطعنامه‌ها سیاسی است و به‌هیچ‌وجه فنی نیست، به همین دلیل کاملا قطعنامه‌های بی‌ارزشی از سوی ایران تلقی می‌شوند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی