| کد مطلب: ۲۶۱۴

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

ایران در حق ما کوتاهی نکرد قطعنامه اقدام غرب نبود نگرانی شولتز از غنی‌سازی ایران

Bashar al Assad

ایران در حق ما کوتاهی نکرد

رئیس‌جمهور سوریه گفت که ایران همواره حامی سوریه بوده و همچنان از این کشور حمایت اقتصادی و نظامی می‌کند. روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هفته گذشته با شماری از اصحاب رسانه و پژوهشگران سوری دیدار داشته است. این روزنامه اعلام کرد که این دیدار سه‌ساعته و به دور از چشم رسانه‌ها بوده است. بشار اسد در این دیدار درباره هم‌پیمانان سوریه و روابط دمشق با تهران گفت که ایران به‌طور موثر از سوریه حمایت و پشتیبانی کرده است و همچنان از ما حمایت اقتصادی و نظامی می‌کند و در حق ما کوتاهی نکرده است. وی درباره روابط سوریه با حزب‌الله لبنان نیز گفت: «ما از حزب‌الله حمایت کردیم و همچنان حمایت می‌کنیم و این حمایت‌های ما ادامه خواهد یافت، زیرا حزب‌الله هم‌پیمان راهبردی ما به شمار می‌رود.»

robert malley

قطعنامه اقدام غرب نبود

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شد که قطعنامه روز پنج‌شنبه شورای حقوق بشر علیه ایران اقدام غرب نبوده است. وی در پیام خود نوشت: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران از سوی بیش از دو جین کشور از سراسر دنیا مورد حمایت قرار گرفت و برخلاف ادعای ایران، اقدامی غربی نبوده است.» درحالی‌که آمریکا کماکان به تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه خود علیه مردم ایران ادامه می‌دهد، راب مالی در ادامه مدعی شد: «این قطعنامه، علیه ایران نیست، بلکه قطعنامه‌ای در حمایت از مردم ایران و پاسخگو کردن کسانی است که حقوق اساسی‌شان را از آنها سلب می‌کنند.» راب مالی روز گذشته نیز با استقبال از صدور این قطعنامه در صفحه توئیترش نوشت: «شورای حقوق بشر سازمان ملل اولین جلسه ویژه‌اش را درباره ایران برای رسیدگی به وضعیت رو به وخامت حقوق بشر تشکیل داد و سرسختانه به تشکیل یک هیئت حقیقت‌یاب برای مستندسازی موارد نقض حقوق بشر و پیگیری پاسخگو شدن مرتکبان آن رای داد.»

Olaf Scholz

نگرانی شولتز از غنی‌سازی ایران

صدراعظم آلمان در اظهاراتی با اشاره به اینکه تلاش‌های بیشتری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باید انجام شود، افزایش غنی‌سازی توسط ایران را محکوم کرد. اولاف شولتز - صدراعظم آلمان، روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با الیزابت بورن - نخست‌وزیر فرانسه، ابراز کرد: «سیاست غنی‌سازی ایران بار دیگر بر اهمیت به‌کارگیری تمام توان جهت اطمینان حاصل کردن از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یا تسلیحات موشکی که توانایی حمل آن را دارند، تاکید می‌کند.» وی در ادامه اظهاراتش افزود: «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یکی از «اهداف اصلی» آلمان، فرانسه و دیگر متحدان غربی ازجمله آمریکا و انگلیس است.» سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام اقدام به تولید اورانیوم تا غنای ۶۰درصد در سایت فردو کرد و صبح روز دوشنبه هفته گذشته تولید آن به مرحله پایداری رسید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی