| کد مطلب: ۲۴۴۷

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

رایزنی‌های ایران و آژانس

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت که انتظار می‌رود دور جدید مذاکرات ایران و آژانس اتمی تا پایان ماه جاری میلادی برگزار شود. به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌و‌گو با شبکه روسیه۲۴ از برگزاری مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا پیش از پایان ماه جاری میلادی خبر داد. اولیانوف اظهار داشت: انتظار می‌رود که دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا پیش از پایان نوامبر در تهران انجام شود. وی خاطرنشان کرد: می‌بایست تا پیش از پایان ماه نوامبر دور جدیدی از رایزنی‌ها میان کارشناسان آژانس اتمی و طرف ایرانی انجام شود. قرار بر این بود این نشست در تهران برگزار شود که امیدوارم این برنامه‌ها به قوت خود باقی بماند. پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در تماس تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که برنامه‌ریزی برای یک همکاری قوی و خوب میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال انجام است.

درخواست سازمان ملل از ایران

سخنگوی سازمان ملل با ابراز نگرانی از افزایش خشونت علیه معترضان در ایران، خواستار حل‌وفصل وضعیت کنونی از طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز شد. فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه در یک نشست خبری ادعاهایی را درباره ناآرامی‌های جاری در ایران مطرح و رفتار نیروهای امنیتی با افراد حاضر در این ناآرامی‌ها را خشونت‌آمیز توصیف کرد. بنابر گزارش وب‌سایت سازمان ملل، وی در ادعاهای خود ناآرامی‌های اخیر در ایران را اعتراضاتی مسالمت‌آمیز توصیف کرد. فرحان حق همچنین در اظهارات مداخله‌جویانه خود از ایران خواست تا به الزامات خود ذیل قوانین مرتبط با حقوق بشر و به‌ویژه حقوق زنان پایبند باشد و با مسالمت‌آمیز خواندن اعتراضات در ایران تاکید کرد، افرادی که تنها به دلیل حضور در این اعتراضات بازداشت شده‌اند، می‌بایست هرچه فوری آزاد شوند. وی تصریح کرد: بحران کنونی در ایران می‌تواند و می‌بایست از طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز حل‌وفصل شود و ما بر لزوم حسن‌نیت و تلاش‌های معنادار در این زمینه تاکید می‌کنیم و در صورت درخواست، آماده حمایت هستیم.

اقدام غیرسازنده آژانس

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه اقدام اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام اقدامی غیرسازنده بود، تاکید کرد: ایران ضمن پایبندی به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی خود در این زمینه اقدام متقابل و موثر انجام خواهد داد. حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ظهر روز شنبه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عمان با تاکید بر اینکه روابط ایران و عمان نمونه ممتازی از روابط همسایگی مبتنی بر دوستی، برادری و صداقت در عرصه دیپلماتیک است، افزود: امروز در جریان دیدار با وزیر خارجه عمان در مورد موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه گفت‌وگو و رایزنی کردیم. وی افزود: در این دیدار آخرین روند اجرایی شدن توافقات صورت گرفته بین رئیس‌جمهور ایران و پادشاه عمان در دیداری که با یکدیگر داشتند مورد بررسی قرار گرفت و بسیار خرسندیم که توافقات صورت‌گرفته بین دو کشور براساس نیت موجود بین مقامات عالی‌رتبه ایران و عمان به سرعت در ابعاد مختلف در حال اجرایی شدن است و ما شاهد رشد فزاینده همکاری‌های دو کشور در حوزه اقتصادی و تجاری هستیم.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی