| کد مطلب: ۲۳۹۶

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

درخواست آرامش

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه دیروز در حاشیه نشست سران جی۲۰ با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و رویکرد آن در روابط دوجانبه با این کشور، از ایران خواست «به آرامش و روحیه همکاری» بازگردد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد که ایران بیش از پیش با بازداشت شهروندان فرانسوی در قبال این کشور خصومت به خرج می‌دهد. مکرون در پایان نشست سران جی ۲۰ در جمع خبرنگاران مدعی شد: «من با گروگان‌گیری غیرقابل‌قبول از سوی ایران، شاهد خصومت بیشتری نسبت به خودمان هستم.» او با اشاره به حمله اخیر سپاه پاسداران به مقر احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق، گفت که شاهد «خصومت منطقه‌ای» از سوی ایران است. رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «من از ایران می‌خواهم به آرامش و روحیه همکاری بازگردد. از آن می‌خواهم به ثبات منطقه‌‌ای و شهروندان فرانسوی احترام بگذارد.»

ضرورت تامین حق‌آبه

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان تاکید کرد: «ایران همچون گذشته، بر این باور است که همکاری با همسایگان برای مواجهه با مهمترین ریسک ناشی از تغییر اقلیم در منطقه (توفان‌های گردوغبار) امری ضروری است.» حسن کاظمی‌قمی در توئیتی نوشت: «آخرین گزارش هیئت بین‌دولتی ‌تغییر اقلیم (IPCC AR6) که حدود یک سال پیش منتشر شده است، هشدار می‌دهد که مهمترین ریسک ناشی از تغییر اقلیم برای منطقه ما، توفان‌های گردوغبار است؛ توفان‌هایی که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن خشک شدن پهنه‌های آبی به‌ویژه تالاب‌ها می‌باشد. جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، بر این باور است که همکاری با همسایگان برای مواجهه با مهمترین ریسک ناشی از تغییر اقلیم در منطقه (توفان‌های گردوغبار) امری ضروری است. بلاشک تامین حق‌آبه محیط‌زیست منطقه از جمله تالاب‌های بین‌المللی هامون به کاهش این ریسک کمک فراوانی خواهد کرد.»

احضار سفیر استرالیا

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر استرالیا در خصوص تحولات داخلی ایران گفت: «به نظر می‌رسد نخست‌وزیر استرالیا براساس اطلاعات نادرست، رویکرد نادرستی را در پیش گرفته که کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند. ما آمادگی داریم در تهران و کانبرا روایت درست و به‌دور از جنجال رسانه‌ای در خصوص تحولات ایران را در اختیار دولت استرالیا قرار دهیم. استرالیا با پرونده پرچالش حقوق‌بشری از قتل پناهجویان تا قتل 500 بومی در زندان‌های این کشور و منع تحقیق حرفه‌ای در این موارد، دارای کمترین مشروعیت اخلاقی برای موعظه در باب حقوق بشر است. در این ارتباط سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شده و هشدارهای لازم از طریق وی منتقل گردیده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی