| کد مطلب: ۲۲۸۰

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

روایت صحیح ارائه می‌دهیم

کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر اعلام کرد که به نیویورک سفر کرده است تا «روایتی صحیح از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران و اغتشاشات اخیر و نقش مخرب برخی کشورها ارائه کنیم و اجازه ندهیم روایت غلط و عنادآمیز کشورهای غربی و آمریکا، اذهان کشورها را منحرف کند.» این مقام ارشد ایرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های ایرانی در نیویورک گفت: «متاسفانه امروزه حقوق بشر بیش از هر زمان دیگری سیاسی شده است. ما شاهد هستیم کشورهایی که خودشان را پرچمدار دفاع از حقوق بشر تلقی می‌کنند، به‌طور مشخص آمریکا و برخی از کشورهای غربی، در حد گسترده‌ای ناقض حقوق بشر در قلمرو خودشان یا در سایر کشورها هستند و این کشورها به‌هیچ‌وجه از نظر ما صلاحیت پرچمداری در حوزه حقوق بشر را ندارند. اخیرا به دنبال اغتشاشاتی که در داخل ایران صورت گرفته است، این کشورها مجددا ندای حمایت از حقوق بشر مردم ایران سرداده‌اند.»

دلیل کافی نداریم

یک مسئول در اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه دلایل کافی برای اثبات گزارشات ارسال موشک از ایران به روسیه ندارد. یک منبع عالی‌رتبه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه دلایل کافی برای اثبات ارسال موشک از ایران به روسیه را ندارد و مسکو و تهران بارها این اخبار و گزارشات را تکذیب کردند و ما نیز در بروکسل درحال جمع‌آوری اطلاعات در این خصوص هستیم. این منبع در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما از این گزارشات مبنی بر اینکه ایران می‌خواهد موشک‌های بالستیک به روسیه بدهد تا در جنگ اوکراین استفاده کند، اطلاع داریم و تلاش داریم اطلاعاتی جمع‌آوری کنیم که این مسئله را اثبات کند.» وی خاطرنشان کرد که ما از این اخبار و گزارشات نگران هستیم و اگر صحت آن‌ها تایید شود، تحریم‌هایی علیه ایران وضع خواهیم کرد.

پاسخ مرندی به یک روزنامه

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در پاسخ به مقاله تهدیدآمیز یک رسانه صهیونیستی تاکید کرد که در صورت وقوع هرگونه حمله به ایران، هزاران پهپاد و موشک زیرساخت‌های رژیم‌های متجاوز را هدف قرار خواهد داد. محمد مرندی، کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در پیامی در صفحه توئیتر خود به مقاله اخیر روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل پاسخ داد که در آن نوشته شده بود، جنگنده‌هایF35 اسرائیلی با هدف نمایش قدرت به ایران بمب‌افکن‌های آمریکایی را هنگام پرواز در آسمان سرزمین‌های اشغالی اسکورت کرده‌اند. مرندی در توئیت خود نوشت: «هیچ‌کس چنین تهدیداتی را جدی نمی‌گیرد. اگر حمله‌ای علیه ایران انجام شود، هزاران پهپاد و موشک ایرانی زیرساخت‌های کلیدی رژیم‌هایی را که میزبان نیروهای متعلق به رژیم آمریکا هستند یا به نیروهای متخاصم اجازه می‌دهند از حریم هوایی آنها استفاده کنند، در هم خواهد شکست. ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای گرم نگه داشتن (خود) جنگل‌ها را خواهند سوزاند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی