| کد مطلب: ۱۱۸۹

خبرسازان ۲

خبرسازان ۲

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

رونق در گیشه پلتفرم‌ها

با معرفی فیلم «جنگ جهانی سوم» به‌عنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار، پلتفرم‌ها چشم امیدشان به رونق گیشه خود بیشتر شد. به‌ویژه اینکه «نماوا» به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های شناخته‌شده، سرمایه‌گذار این فیلم بوده است. امسال برای نخستین‌بار یک اثر سینمایی تولید‌شده در پلتفرم در جایگاه نمایندگی ایران در عرصه رقابت جهانی اسکار قرار می‌گیرد و این نشانه‌ای است از گام‌به‌گام پیش‌رفتن بدنه و کلیت سینمای ایران با جریان فراگیر جهانی، مبنی بر قدرتمندتر شدن بازوی تولید آثار سینمایی در پلتفرم‌ها و وی‌اودی‌ها. به همین مناسبت انجمن‌صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی برخط، طی پیامی این اتفاق را شروعی امیدبخش برای پلتفرم‌های داخلی ارزیابی می‌کند، با این امید که چنین اتفاقاتی موجب گسترده‌تر شدن دامنه‌ فعالیت پلتفرم‌ها، بارورتر شدن عرصه تولید، درنتیجه اشتغال‌زایی بیشتر و ارتقای تولیدات سینمایی شود.

وودی آلن قصد بازنشستگی ندارد

درست زمانی که ژان لوک گدار از زندگی خسته شده بود و به مرگ خودخواسته تن داد، وودی آلن فیلم‌ساز و کمدین‌شهیر آمریکایی، خبر روزنامه اسپانیایی که به‌نقل از او گفته بود، پس از اتمام ساخت پنجاهمین فیلمش، قصد ندارد فیلمی بسازد را تکذیب کرد. این روزنامه نوشته بود، وودی آلن قرار است وقت بیشتری را روی نویسندگی برای رمان «در سال‌های گرگ و میش» بگذارد. گاردین اما براساس بیانیه‌ای که از سوی یک سخنگو به‌نقل از آلن این خبر را تکذیب کرد و نوشت، او هرگز نگفته در حال بازنشستگی است و این را هم نگفته که در حال نوشتن رمان دیگری است. با روحیه، انرژی و شخصیتی هم که از وودی آلن می‌شناسیم، بعید است 86سالگی برای او سن بازنشستگی باشد. او گفته، از این‌که در پاریس برای فیلم‌برداری فیلم جدیدش حضور دارد، بسیار هیجان‌زاده است.

نشست چالشی برای خبرگزاری‌ها

بدون شک خبرگزاری‌ها در زمانه بسط شبکه‌های اجتماعی با مسائل و چالش‌هایی مواجه هستند که در گذشته وجود داشت. از سوی دیگر برخی بحران‌های اجتماعی هم، دغدغه‌های تازه‌ای برای خبرگزاری‌ها ایجاد کرده که یکی از مصادیق آن، دوران کرونا بوده و ضرورت‌های جدید خبرنگاری. حالا دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اخیرا با رفتن گیتی علی‌آبادی با تغییراتی همراه شده است و اولین نشست‌حضوری خود با موضوع «چالش‌های خبرگزاری‌های تخصصی» را در روز چهارشنبه 30شهریور با سه‌محور «شناسایی دغدغه‌های خبرگزاری‌های کشور»، «راهکارها و راهبردهای دست‌اندرکاران خبرگزاری‌ها برای رفع مشکلات و موانع» و «شناسایی راهکارهای ارتقای جایگاه خبرگزاری‌ها» برگزار می‌کند. در این مراسم همچنین مسعود ابراهیمی، (مدیرعامل و مسئول سایت رکنا)، حبیب‌الله عباسی (مدیر مسئول خبرگزاری شفقنا)، محمدمهدی شیخ صراف (سردبیر خبرگزاری کتاب ایران) و فرشته فریادرس (فعال حوزه رسانه و خبرنگار) سخنرانی خواهند کرد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی